Jorieke123 Geplaatst: 3 februari 2021 Geplaatst: 3 februari 2021 Ik heb dit jaar weer eens paprika's gedroogd (in de oven, en in de warme woonkamer), en er ook al wat van gemalen en gebruikt. Het malen gaat goed, dus je zou zeggen dat de paprika's goed droog zijn. En het poeder laat ik dan nog even op een keukenpapiertje wat nadrogen bij de kachel tot het mooi los en droog lijkt. Maar na een tijdje in het potje, kan je het poeder niet meer strooien zonder het eerst even los te maken. Het vormt een klomp, alsof er nog teveel vocht in zit. Wat doe ik verkeerd, hoe los ik het op? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DirkDW Geplaatst: 3 februari 2021 Geplaatst: 3 februari 2021 Is het potje helemaal dicht ? maw er kan geen (vochtige) lucht aan ? Een andere optie (als het potje dit toelaat) is rijstkorrels er bij doen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 februari 2021 Auteur Geplaatst: 3 februari 2021 Tja, helemaal hartstikke dicht is het potje niet, maar dat gaat op voor bijna al mijn kruidenpotjes: er zit zo'n strooidop op met een klepje die de gaatjes afsluit als ik de potjes in de kruidenlade heb liggen. Rijst had ik nog niet aan gedacht, dat is misschien wel een goeie ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 5 april 2021 Geplaatst: 5 april 2021 Je doet niks verkeerd. Zonder anti klontermiddel klontert het nou eenmaal. Mijn paprikapoeder is ook zelfgemaakt en ik ken het niet anders dan dat het klontert. Dat is zelfs gemalen door een molenaar, fijner kan niet. 1 x in de zo veel tijd haal ik het door een zeef of ik gebruik een theezeef (zo’n bolletje) om het daarmee over iets te sprenkelen. Meestal knijp of wrijf ik een brokje fijn. Ligt aan het gerecht. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 april 2021 Auteur Geplaatst: 5 april 2021 Ja zelfs met rijst ging het klonteren. Ik doe het iig in een ander potje, zodat je er wat vanaf/uit kan scheppen en dus niet in het strooipotje waar het nu in zit want dat strooit niet als het vast zit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 5 april 2021 Geplaatst: 5 april 2021 Is het handigst idd. Zo ziet de mijne eruit Een en al klont Quote
Scififreak Geplaatst: 18 mei 2021 Geplaatst: 18 mei 2021 ik houd van die silica zakjes bij zoals bij dried jerky zitten en deze steek ik er bij in werkt goed . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.