Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat is verschil 'onder glas' en 'in koude kas'?

EvaB65

Recommended Posts

Ik lees vaak de termen 'onder glas' voorzaaien en 'in koude kas' . in mijn geval als het gaat om voorzaaien. ( nog los van binnen voorzaaien, waar ik dan wel een voorstelling van heb. ) 

Wat is het verschil tussen deze 2 'omstandigheden'? Is onder glas niet koud? en is een klein kasje van kunststof met een deksel hetzelfde als een koude kas?

dat is eigenlijk allemaal hetzelfde, "onder glas"  is een oude uitdrukking wil gewoon zeggen koude bak buiten en kan ook met kunststof deksel ( kunststof  met lagen lucht gaat zelfs beter isoleren), het maakt je grond warmer en creëert een microklimaat maar het kan nog steeds heel koud worden binnenin dus voor  koude minnende  planten ( eigenlijk loop je in een koude bak een maand voor op seizoen), ze gaan sneller kiemen en groeien, warmte minnende moet je binnen zaaien ze hebben een hogere temperatuur nodig, in de vroege lente kan je ze dan eventueel in de de koude bak zetten omdat de omstandigheden daar beter zijn.

Edited by redzebra
  • Like 2