EvaB65 Posted March 12, 2021 Share Posted March 12, 2021 Ik lees vaak de termen 'onder glas' voorzaaien en 'in koude kas' . in mijn geval als het gaat om voorzaaien. ( nog los van binnen voorzaaien, waar ik dan wel een voorstelling van heb. ) Wat is het verschil tussen deze 2 'omstandigheden'? Is onder glas niet koud? en is een klein kasje van kunststof met een deksel hetzelfde als een koude kas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted March 12, 2021 Share Posted March 12, 2021 (edited) dat is eigenlijk allemaal hetzelfde, "onder glas" is een oude uitdrukking wil gewoon zeggen koude bak buiten en kan ook met kunststof deksel ( kunststof met lagen lucht gaat zelfs beter isoleren), het maakt je grond warmer en creëert een microklimaat maar het kan nog steeds heel koud worden binnenin dus voor koude minnende planten ( eigenlijk loop je in een koude bak een maand voor op seizoen), ze gaan sneller kiemen en groeien, warmte minnende moet je binnen zaaien ze hebben een hogere temperatuur nodig, in de vroege lente kan je ze dan eventueel in de de koude bak zetten omdat de omstandigheden daar beter zijn. Edited March 12, 2021 by redzebra 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts