Cornelia Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Hallo allemaal, ik heb een oude heg die aan de buitenkant lelijk is hij heeft takken met mosafzetting (grijs) ook is hij niet echt dicht meer. Ik mest 2 maal per jaar en probeer er nu nieuwe kleine liguster-kanten in te poten. er zijn hier en daar open plekken. doordat de ondergrond erg hard is blijft dat lastig. Ook brandnetels en klimop vinden de heg fijn. we willen hem niet kwijt maar willen er wel wat mee doen. groet, corrie Quote
mdubbelm Posted March 23, 2021 Posted March 23, 2021 Hallo corrie en welkom. Ik lees dat het om een ligusterhaag gaat. Die kun je behoorlijk zwaar snoeien, dan wordt ie weer dichter. Je zou bijvoorbeeld het ene jaar de voorkant helemaal tot op de stammen terug kunnen snoeien en het volgend jaar de achterkant. Afhankelijk van de plek, zit je dan niet meteen enorm op de kijk. Als het qua privacy kan, zou ik hem op 30 cm vanaf de grond terug snoeien. Hij loopt dan opnieuw uit. Vanaf daar kun je hem dan weer bijhouden. Het duurt dan wel weer een paar jaar voordat de haag op hoogte is. Quote
Recommended Posts