Arja Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Ik doe het voor de sier en voor de vogels. Quote
Jane Doe Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Bloemblaadjes als kleurstof, geeft geen smaak. Zaden als snoepgoed, olie en voor brood bijvoorbeeld. Quote
Jane Doe Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 De plantjes van hier staan, van de eerste ronde moet ik nog planten. Knijn en haas laten ze nog mooi met rust, plantje voor plantje wordt de keuketuin voller. Zal mooi fleurig worden met de kleurdistel, geel, oranje en rood kleuren pallet. 1 Quote
Arja Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Waar had ik de saffloer ook alweer uitgeplant? Volgens mij heb ik 'm gevonden tussen allerlei ander spul. We tuinieren hier een beetje rommelig, gekscherend noemen we dat holistisch. Anyways, ik vond een prachtig geometrisch geval terug, meerdere exemplaren, ze zijn al lekker hoog en ik hoop binnenkort de bloemen te mogen bewonderen. Heb ook nog wat kleine zaailingen, later gezaaid, even een plekje voor vinden om uit te planten. 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 18 juli 2021 Auteur Geplaatst: 18 juli 2021 Hier nog een tandje holistische (mooi woord) zooi (het juiste woord voor mijn tuin) erger. Door de teveelheid aan gewassen op een klein stukje huistuin waren ze in de verdrukking gekomen en gaan strekken (fileren...). Ik durf bijna geen foto's te tonen, maar vooruit, eentje dan. Na het verwijderen van de meeste planten eromheen, bleef dit over: Is er maar bij gaan liggen, maar bloeit wel. Daar had ik twee stuks uitgeplant, de andere ligt de andere kant op. Op verschillende plekken ook enkele bij elkaar gezet, maar die zien er nog troostelozer uit dan deze. Ook op de moestuin op die manier. Morgen ga ik daar weer heen, ik zal eens kijken hoe het met ze gaat. Volgend jaar krijgen ze een plek in de moestuin waar ze in een groep kunnen groeien. 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 Holtisch of natuurtuin, HuubvG hier is heteen onkruidoerwoud. Hier duiken ze alle naar de zon, al staan ze in de keukentuin op het zuiden. De bloemknoppen worden dikker, wanner laten de bloemen zich zien. 1 Quote
Arja Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 3 hours ago, HuubvG said: Ik durf bijna geen foto's te tonen, maar vooruit, eentje dan. Misschien moeten we allemaal onze falende experimenten wat vaker delen - idee voor apart draadje? Want voor je het weet durven we alleen alles wat goed gaat hier te tonen. En we zijn geen hippe Instagrammers met alleen maar botox-blije, rimpelloze, zogenaamd prachtige resultaten die in hun hart eigenlijk eenzaam en ongelukkig zijn. Ok, beetje gechargeerd, maar je volgt me vast wel. Lekker doorgaan met genieten van ons gepruts met plantjes. En het is nu donker, maar ik zal morgen eens kijken hoe het met mijn saffloerplanten gaat. Geen idee namelijk, ik heb ze al een tijdje niet gezien. Ze staan ergens tussen een heleboel andere bloeiende en groene dingen, en zolang ze geen opvallende kleur hebben zie ik ze over het hoofd. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 Same here. Ik weet niet eens of ze opgekomen zijn..Ik heb in een stuk of 20 denkbeeldige vakken een stuk of 20 (snij)bloemen gezaaid, maar wegens de droogte was de opkomst heel slecht. Uiteraard niet genoteerd wat waar..Maar mijn faallijst is veel en veel langer dan het gelukte. Dan zit je binnen het jaar al bij pagina 100. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 (aangepast) Denkbeeldige vakken, dat klinkt ook bekend. Beetje hier, beetje daar, ik zie wel wat er opkomt en wat ik terugvind. Ha, mijn saffloer gevonden. Volgens mij staan ze al bijna op springen. 19 juli 2021 aangepast door Arja 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 Die van jullie zijn sneller gegaan dan hier, staan nog in knop op spanning. Quote
acpronk Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 Ik heb de mijne ook gevonden. 8 sprietachtige planten, met nu nog een kleine bloemknop. Nog dunner dan die van@HuubvG 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 Ja hoor, de eerste bloeit! Meteen ontdekt door insecten, mooi zo. En de anderen staan ook op springen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 Leuk hier ook, die er over gebleven zijn. Helaas van jou zijn slecht gekiemd en de slakken ten prooi gevallen. Zal wel wat verkeerd gedaan hebben, van de gekochte waren goed gekiemd. Hopelijk kunnen we wat zaden voor volgend jaar oogsten, eerst hun bloemen genieten van die prikkelige stekel bloemen. Quote
HuubvG Geplaatst: 5 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2021 Hier ook bloei. Opvallend dat deze geel zijn, en niet oranje zoals die op mijn avatar. Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Mooi zijn ze, hier geel, oranje en oranjerood. Maar dat zijn de paar gekochte, van hier zijn geslacht door de slakken staat nog eentje duimen. Quote
Arja Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 De mijne zijn ook allemaal geel, dit is blijkbaar een gele soort. Wanneer oogst je de sprietjes? En wat oogst je precies? Ik ging ze eigenlijk alleen voor het mooi kweken, maar bedenk nu dat het toch wel leuk is om eens in de keuken te proberen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 De zaden zagen er a la zonnenbloempitten uit, dus als de bloem goed volgroeid gerijpt droogt dan de zaden oogsten. Quote
acpronk Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Ik denk dat Arjan de bloemsprietjes bedoelt als kleurstof.De mijne bloeien nog niet, maar ik houd jullie op de hoogte met foto's als het zover is. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 9 augustus 2021 Geplaatst: 9 augustus 2021 Mooi he die kleuren! De sprietjes voor kleurstof voor bijvoorbeeld rijst, oogst je als de bloem net open is en dan geschoond drogen. Quote
acpronk Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 Zou ik geel, oranje en rood hebben? Of verkleuren ze bij ouderdom?Edit: dit is trouwens de Zanzibar. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jane Doe Geplaatst: 15 augustus 2021 Geplaatst: 15 augustus 2021 Hier waren er vanaf het begin verschillende kleuren en niet dat ze verkleurde. Maar beide zou maar zo kunnen, hoewel ze wel zeggen dat er gele, oranje en oranje rode zijn. De bloemen verkleuren doordat ze drogen, denk dat het tijd wordt ze uit de tuin te trekken en te drogen in de schuur. Kunnen wel gemeen prikken en toch vinden de slakken ze smakelijk. Quote
acpronk Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 2 van de 8 planten hebben een beetje last van botrytis. Het begon bij de bloembodem, die was helemaal verrot. Betreffende takken heb ik weggeknipt, dat zal toch wel voldoende moeten zijn? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.