LucV Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Zestigplussers met een volkstuin zijn gemiddeld gezonder dan leeftijdsgenoten die liever binnen rondhangen. De hobbytuiniers scoorden op veel vlakken beter dan hun niet-tuinierende buren. Vooral zodra ze rond of boven de pensioengerechtigde leeftijd zaten. Zestigplussers die regelmatig in hun volkstuintje werken krijgen meer beweging, hebben minder last van gezondheidsklachten en gaan minder vaak naar de huisarts dan hun leeftijdsgenoten die zich niet aan een tuin wagen. Bovendien voelde 86 procent van de eigenaars zich minder gestrest na een bezoekje in de tuin. En deed een dagje spitten en schoffelen bij maar liefst 91 procent van hen het algemene geluksgevoel toenemen. Reden voor de onderzoekers om te roepen dat volkstuintjes, die nogal eens bedreigd worden door uitbreidingsplannen van stedenbouwers, vooral gekoesterd moeten worden. Het volledige verhaal is hier te lezen Wat we eigenlijk al wisten en voelden, ook als je de 60 nog niet gepasseerd bent Ontspannend, beweging en beloning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Hahaha gelukkig hoeven we niet te wachten tot na ons zestigste greetz Ronnie Quote Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW! http://ronniesmoestuin.jimdo.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 mijn tuin = instant happyness! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Ik kom er heerlijk tot rust! Ik kan echt minuscule plantjes zitten verspenen of een grote muntplant toppen, zonder dat iemand me kan storen. Ja, totdat de geiten weer eens besluiten dat de fruitboompjes toch echt lekkerder zijn dan brokken, en masaal het hek overklimmen om in de boomgaard te komen (zoals gistermiddag... grrr) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 ach, dat houd je van de straat toch Jorieke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts