Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Prei 'Starozagorski Kamus'

Featured Replies

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

De prei heb ik al een tijdje terug gezaaid.

Het gaat niet echt slecht maar ik vraag me toch wel een beetje af of het goed is hoe ze erbij staan. De eerste keer prei zaaien en omdat ik overal hoor dat het zo makkelijk nog niet is twijfel ik of ik op de goede weg ben...

Vorige week is 'ie weer op de foto geweest

Het lijkt alsof ze nu iets dikker gaan worden (of ik wil dat gewoon graag zien )

img6508-b-prei-7-3-1231561331142016.jpg

Geplaatst:

Misschien een idee als de prei klaar is (duurt lang) volgende keer lookuien of stengeluien zaaien, lijkt op prei, en is veel sneller klaar en kun je dichter op elkaar planten...

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je voor de tip!

Ik vind het niet zo erg dat het wat langer duurt hoor, zo leer ik ook geduld te hebben (en das heel moeilijk af en toe) maar vraag me af of het goed gaat met mijn preiplantjes.

Rond april zouden ze potlooddikte hebben...kan nog van alles gebeuren natuurlijk maar zo lang duurt het niet meer

Geplaatst:
maar vraag me af of het goed gaat met mijn preiplantjes.

Rond april zouden ze potlooddikte hebben...kan nog van alles gebeuren natuurlijk maar zo lang duurt het niet meer

Het gaat prima met je preiplantjes. Dat potlooddik is ook maar een richtlijn. Mijn preiplantjes werden ook maar niet dik in hun kraambed, maar uiteindelijk (na maanden in de volle grond) heb ik hele mooie stevige preien geoogst.

Eerste foto prei in kraambed eind mei - ruim 8 weken na het zaaien; tweede foto prei in de grond eind mei - weer 8 weken later; derde foto prei geoogst begin september - weer 8 weken later.

tpreirond20mei93211331648905.JPGtpreieindjuli16521331648954.JPGtpreioogstjec90751331648973.JPG

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is een geruststellend idee!

Mooie foto's zeg! Komt vast helemaal goed met m'n preitjes.

Maar kan ik ze nu beter buiten zetten, evt. in de koude bak?

Ze wonen nu nog steeds in de vensterbank, ik heb ze trouwens op 9 januari gezaaid

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.