Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Duivenbonen


marjoleinvdh

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n twee jaar geleden duivenbonen uit de bio zadendoos geplukt hier. En nu heb ik ze opgekweekt, met name om het zaad te vermeerderen (met 8 kom je niet zo ver) maar nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd hoe je deze gebruikt.

 

Wie kan mij meer vertellen over de duivenbonen? Oogst ik ze vers of gedroogd bijvoorbeeld? (voor de zaadteelt laat ik ze aan de plant drogen het gaat mij hier om het gebruik van de bonen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze volgroenen en pas oogsten als de planten droog zijn, mocht het slecht regenachtig weer worden en vochtig blijven oogst je ze zo droog mogelijk. Trek de hele plant er uit en hang die onderste boven in trossel op, als de peulen droog genoeg zijn kun je ze van de plant trekken. En de peulen nog te drogen uitgespreid leggen, pas als ze kurkdroog zijn de bonen doppen. 

Selecteer de mooiste uit, de rest kun je voor de keuken gebruiken. Gedroogd zijn ze net als droogbonen te gebruiken.

Welke soort is het?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...