Moonsparkle Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Ik heb ze dit jaar voor het eerst in de tuin, ik vind ze uit de supermarkt super lekker, maar ik heb ook weleens gelezen dat ze melig kunnen worden als ze lang hangen en dat je de productie bevordert door in het begin veel te oogsten. Hebben jullie foto's van hoe ze er uit zien als jullie ze oogsten? Ze zijn nu nog dun dus niet hoe ik ze uit de supermarkt kocht maar hoe zijn ze dan qua smaak in vergelijking met de dikke sugar snaps? Quote
Patrijs Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 (aangepast) Ze moeten goed gevuld zijn meteen dikke sappige peul. Ik zal eens een foto zoeken. 14 juni 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 14 juni 2021 Auteur Geplaatst: 14 juni 2021 Ah dus wachten is toch aan te raden, leek mij ook lekkerder van smaak, maar ik twijfelde ook omdat ik las dat vroeg oogsten meer oogst oplevert. Quote
Patrijs Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 Ik heb even een betere foto gezocht. Het zijn geen peulen, gewoon vol laten groeien, de erwten zijn zoet de peul is sappig. Er zijn verschillende varianten. Wij eten ze vaak rauw of gesnipperd in de salade. Sugarsnap - Wikipedia Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 14 juni 2021 Auteur Geplaatst: 14 juni 2021 (aangepast) Ik kwam erop omdat ik er naar zocht op Google en ik het bovenstaande las op dit forum Ik dacht al ze horen toch gewoon dik te zijn. Bedankt voor de foto's. Nu maar afwachten 14 juni 2021 aangepast door Moonsparkle 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.