Geplaatst: 17 mei 201114 j Ik zie ineens een advertentie op Marktplaats met een weckketel, rooster, potpikker ( zal wel voor t omhoog halen uit t hete water) en 25 franse weckpotten (al heb ik mijn twijfels bij t woord franse) tezamen voor minstens 40 euries (laagste bod). Kan iemand me vertellen of dit een goed bod is of toch te duur? Ik heb er weinig verstand van wat zoiets kan gaan kosten en hoe dat eruit ziet en wat daar allemaal bij hoort. Hier t linkje: http://link.marktplaats.nl/449803604En nu niet gelijk zelf gaan bieden, ik eerst! Good things come in small packages
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Geen idee Hij is wel leuk ouderwets. Ik had geen idee dat je in dat soort potten ook echt kon wecken Maar vwb de prijs....? Ik zou iig niet veel meer betalen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Een nieuwe Op stroom, met timer en thermostaat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Ik had geen idee dat je in dat soort potten ook echt kon wecken Je had t over de potten waar jij niet in weckte, dus ik dacht wat gebruik jij dan om in te wecken, ofwel die potten. Good things come in small packages
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Oh sorry. Dit soort: Ik dacht dat die met die beugel voornamelijk waren voor het luchtdicht bewaren van iets. Niet nog de weck-bereiding. Maar ik heb het vast mis Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Maar hier moeten toch ook beugels ofwel klemmen op? Dus ik zag even t verschil niet Jij hebt wel mooie potten Good things come in small packages
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Ja klopt, daar moeten ook rubbers tussen, en klemmen op. Maar die klemmen wel wat harder dan de potten met beugel zoals die op marktplaats. Maar dat kan dus ook komen omdat ik daar wat te goedkope soorten van heb gehad... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Maar die klemmen wel wat harder dan de potten met beugel zoals die op marktplaats. .. Weer wat bijgeleerd... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Maar nogmaals: ik heb er nog nooit mee geweckt, misschien kan het wel heel goed! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Volgens mij zijn de klemmetjes tijdelijk eenmaal de pot afgekoeld en gechecked kunnen de klemmetjes eraf,hoewel heel veel mensen dat niet doen, staat het zo in me weckboek verder begreep ik dat oude weckringen niet zo zeer niet aangeraden worden omdat ze niet goed sluiten, maar eerder het tegenovergestelde ze plakken dan zo aan rand en deksel dat je met geen mogelijkheid de deksel er fatsoelijk meer af krijgt mannen zijn van de feiten, vrouwen van de fabels (ah lekker ik krijg vast weer mensen over me heen) Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 17 mei 201114 j Auteur Hansje pansje... van de potten in die marktplaats advertentie krijg je echt de klem er niet af. Die zit er vast op. Niet zoals bij de 'normale' weckpotten, waar ze er inderdaad af moeten na het wecken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 mei 201114 j Ow dan volg ik het niet goed, nou Jorieke pieke ik zal dan maar niet meer opscheppen dat mannen beter in feiten zijn Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 17 mei 201114 j Maar nogmaals: ik heb er nog nooit mee geweckt, misschien kan het wel heel goed! Dat kan inderdaad heel goed. Het zijn voornamelijk deze potten waar hier (in Frankrijk) mee geweckt wordt en ze doen het prima. Niet alleen krijgen wij wekelijks een pot witte, groene of sperziebonen van de buurvrouw, ook in ons huis vonden wij nog dit soort potten met kersen, pruimen, erwten, bonen en wat niet al. En die waren nog prima geconserveerd, zelfs na meer dan 10 jaar! Behalve de volle stonden er ook nog honderden lege in huis. Simpele maar ook hele mooie groene. En aangezien we er niet in geslaagd zijn om voor het seizoen alle quetsenbomen te rooien zullen we wel een berg oogst hebben. Ik vrees dus dat ik ook aan de weckketel moet. En dan zo een, want die koop je hier op elke straathoek en die op stroom vind ik lelijk en ze zijn ook veels te duur voor mijn portemonnee! 19 juni 201213 j aangepast door Gast VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 18 mei 201114 j Past zoiets wel op je fornuis vraag ik me af Is t eigenlijk van belang dat er een thermometer bij zit? Good things come in small packages
Geplaatst: 18 mei 201114 j Auteur Je kunt ook een losse thermometer kopen. En die er in hangen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 mei 201114 j Dat is wel apart, Leslie... om al dat eten nog terug te vinden... (hingen er ook nog onderjurken in de kledingkast??), maar ook wel avontuurlijk om dat soort schatten te vinden in je pas gekochte landelijke huisje... Jammer dat de Franse straathoeken zo ver weg zijn, want voor zo'n ketel zou ik zelf ook wel gaan... Hoe duur zijn die dingen in Frankrijk... nieuw?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 18 mei 201114 j verwijderd 19 juni 201213 j aangepast door Gast VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 19 mei 201114 j Auteur Maar daar kan ook meer in Edit: de goedkoopste bij brouwmarkt is 89 euro. Ik heb er 1 via marktplaats (wel een nieuwe), die verkoper had ook bijna alle modellen, en ze waren veel goedkoper dan bij brouwmarkt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 mei 201114 j Daar kan inderdaad meer in, vaak wel 2x zoveel dus prijs/kwaliteit is zo'n beetje hetzelfde. Maar met mijn tuintje verwacht ik niet dat ik 30 liter aan weckspullen kan oogsten Mocht het toch ooit zover komen dat ik groter en meer moet dan vind ik dit nog wel een acceptable electrische ketel, maar ja die kost dan weer 200 piek (29 l). Zoals je aan het plaatje wellicht kunt zien, wecken de fransen zo ongeveer alles wat eetbaar is. Niet alleen alle groenten en fruit die je maar kan bedenken, ook pate, wild, goulasch, ham, vis etc etc. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 19 mei 201114 j Auteur Ik ga wel zoveel wecken En 89 euro is inderdaad 2 maal 45 (wat de prijs is van die bij jou op de straathoek ) maar nog geen 200 piek (waarmee je euro bedoelt?) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 mei 201114 j Auteur Ik hoop eigenlijk dat veuvecouderc 200 euro bedoelt, want om nu nog in guldens te rekenen....? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 19 mei 201114 j Why not? Soms heb ik wel s dat ik iets goedkoop vind, en dan denk ik hoeveel was dat ook al weer in guldens, dan vind ik het ineens niet meer de moeite waard Ik heb er niet meer aan inkomsten bij gekregen toen de euro duurder werd dan de gulden ooit is geweest, dus bedenk ik me wat ik er toen zo ongeveer voor over zou hebben gehad en wat t dan nu kost. Echt sommige dingen zijn met die eurie de pan uit gerezen, niet leuk meer! Dan moet je toch iets... beknibbelen, besparen, berekenen, budgetteren noem t rijtje b's maar op. Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.