Jump to content

Inrichting kas

mygarden

Recommended Posts

Zelf gemaakt of toch doe het zelf ?

Bij mij allemaal zelf gemaakt door vorige eigenaar, werktafel met schappen er onder van geimpregneerd hout. Inmiddels wel aan vervanging toe, net de plannen gemaakt, als het goed is in het voorjaar starten in een compleet opgepimpte kas, heerlijk

Even a broken clock is right twice a day

Ik ben van plan in het voorjaar een kas te gaan kopen. Ik ga dan wel zelf wat dingen maken voor in de kas, maar ik koop ook wel wat dingen. Wat schappen, een waterinstallatie en een kweektafel.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Vast: een grote op pot tafel/zaaitafel in de hoek. Tevens in dezelfde hoek het vat voor het druppelsysteem.

Aan de rechter kant een smal plankje, vlak tegen de dakrandd waar wat potten en zaaibakjes op staan

Kas is geheel betegeld.

In het voorjaar: twee zaaibakken boven elkaar aan één zijde van de kas - over de gehele lengte.

Tijdens de zomer: zaaibakken er uit - potten met tomaten en paprika's aan beide zijden van de kas

In het najaar: potten met niet-winterharde sierplanten, kas is dan bekleed met noppenfolie om zo veel mogelijk warmte vast te houden.

93_b9a6e03554408a720b441fb1cf28e4d8.jpg

Ik heb ook nog een kas die niet betegeld is en waar de tomaten direct in de volle grond gaan. Die is voor de rest gewoon kaal zonder inrichting.