Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pepers voorzaaien voor volgend jaar, wanneer?

Ik was te laat dit jaar met zaaien van Mm Jeannet, heb nu alleen Jalapeño (ctr + alt + n = ñ) staan. Gedroogde pepers van vorig seizoen heb ik nog wel, daar eet ik nog een tijdje van en daaruit wil de Mm Jeannet dit jaar zaaien, overwinteren en volgend jaar weer verder opkweken.

Nu wil ik niet te grote planten binnen hebben straks in de winter, dus is er een ideale zaaitijd?

Geplaatst:

Je kunt ze natuurlijk klein houden door ze op te laten groeien in een te klein potje. Dan maakt de zaaitijd niet zo veel uit. Ik zaai in het najaar altijd wel wat zaadjes uit de capsicum wat ik eet en waarvan de soort me aanspreekt. Ik heb potten basilicum staan op het aanrecht. Daar gaat het dan bij. Dat houd ik expres klein. Maar volgens mij heeft @rorror met zijn bonsai peperboom daar veel nuttigere info over

• Like 3
Geplaatst:

@HuubvG Wat ik bij de bonsai in de winter doe, elke keer als er uitgroei van 3x2 bladparen zijn, deze terug knippen naar het eerste blad paar. En de bloempjes af en toe er uit halen. Dan in het voorjaar stop je daarmee en laat je ze gewoon bloeien en pepers groeien. Op moment als de pepers vruchten gaan aanzetten, zal de nieuwe groei van nieuw blad verminderen. Na het plukken van de vruchten zal de groei direct terugkomen en zal deze weer gaan bloeien. 

Zal daar de komende week of week erna eens een foto van maken. (vruchten zijn er net een dag vanaf.)

• Like 1
Geplaatst:

@Mellie, goed idee van die kleine potjes, zo lukt het wel op de vensterbank, zonder dat de kamerplanten moeten wijken.

@rorror, ik volg je bonsai hoor, leuk projectje! Klein houden door terugknippen dus.

Beiden bedankt en ik begrijp dat zaaien gewoon het hele jaar door kan. Ga ik mee aan de slag.

Geplaatst:

Niet veel te melden alles gaat goed met de Pepers, ze zitten vol bloemen die langzaam aan het open gaan dus op naar de vruchten!

Dobby bewaakt onze Pepers goed 😆, ofwel ze vind het lekker warm in de tunnel.👍

35D15D0C-3D5C-4125-8DEB-34E6620FFD9F.thumb.png.a0754c2b2f4272c90f60ef1c59c960ec.png

933E630E-8757-44C0-970B-9526E421B2B6.thumb.jpeg.d354f615d7793af8dcf151c5d995be07.jpeg

424E777B-9095-4066-9F99-9AB632D91138.thumb.jpeg.7057488055ec721adbc2aea076be862c.jpeg

grt en groei ze!😎

• Like 4
Geplaatst:

pfff heb echte hete sambal gemaakt ( stond te hoesten en proesten tijdens t koken) ... komt kleinzoon ( 11jr)  en die zegt: nou oma.... niet echt pittig hoor..

Mocht iemand dus Reaper over hebben dan houd ik mij aanbevolen...

• Like 4
Geplaatst:

Echt... had mm Jeanet ( beetje...) adjuma veel gebruikt.... kind is niet goed.... die kan zo meedoen met een wedstrijd hete peper eten...pffff

• Like 2
Geplaatst:

@Lia56 Ik had vorig jaar alle soorten pepers meegenomen naar familie. Voordat we weggingen had ik nog tegen mijn vriendin gezegd, zal ik een pak volle melk meenemen. Zij, nee dat hoeft niet ze hebben zelf wel melk. Aangekomen en de pepers laten zien, wou mijn neefje(15) je de heetste wel proberen. Voordat ik hem kon waarschuwen dat hij maar een klein hapje moest nemen, beet hij hem direct bij het steeltje af begon er flink op te kauwen. Ik dacht echt, NEE #&@^$&*. Op dat moment zie ik hem naar binnen hollen. Ze hadden geen melk meer in huis... hij heeft 15a20min onder de kraan gehangen, 'huilen' hoesten en half overgeven. Toen voelde ik me wel even klote.  Test eerst maar hoe ver ze kunnen gaan voordat ze de heetste proberen. 

• Like 4
Geplaatst:

😁Voorstelbaar .. Zou zo mijn kleinkind kunnen zijn als jouw neef.....

Serieus... vroeger... (duhhhh )  hadden wij geen peper...sambal etc vond t nu al helemaal heet... als ik nu mijn kleinkinderen zie/hoor en dat die zeggen dat t niet pittig is??? ...

maar ik probeer wel om de sambal toch maar "heter" te maken...

Geplaatst:

Ik heb de kas afgestruind naar de slakken die 2 van mijnbouwproduct hebben opgegeten een enkeltje eeuwige graslanden te geven. Mijn lemon drop is op. Gewoon weg op een mini stompje na. Dat was de laatste lemon drop, dus ik moet het nu doen met wat ik nog in de vriezer heb. Echt zo naar dit… Dat wordt dus een heel andere sambal dit jaar en dat vooruitzicht stemt me best treurig eigenlijk.

Na lang zoeken vond ik 1 klein slakje. Kan me niet voorstellen dat die in zijn eentje zo veel heeft opgepeuzeld in de kas, maar bij gebrek aan een medestander is ie in zijn eentje vertrapt. De ongeknaagden doen het goed. Ik heb aan de adjuma en shishito flink wat pepers al hangen. Paar mini vruchtjes aan andere planten. Ik ben verder dus absoluut niet ontevreden. Alleen die lemon drop blijft balen.

• Like 5
Geplaatst:

Ik ga toch een derde keer proberen of ik een cili goronong en of infinity plant uit zaad van 2013 kan krijgen.

Vanavond, nog net voor de hittegolf de kleine Butch-T plantjes uit de herzaai opgepot. Zijn gedrongen en met dicht op elkaar staande nodes/vertakkingen, dus ongetwijfeld een tekort opgelopen:-(. 

Nou moet ik nog Thai Sun's oppotten, Ook uit de herzaai. Ik had er uit de oorspronkelijke zaai namelijk maar een. Duidelijk verschil in hoogte tussen de plantjes op dezelfde tray.

De eerste zaai met planten in P9 zijn er zat met al vruchten, dus gigantisch zullen ze niet groeien.

Ook wat Lemon Drops en Etna's over. @rorror suggereerde eerder verkopen, wat kun je er voor vragen/vangen?

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
Op 11-6-2022 om 23:30, Lia56 zei:

ff of topic... hij vond de aardbeien uit de tuin ... zuur!!!! hahaha   nou ja...

Kan toch, niet dat ze veel zon hebben gehad. En beesten vreten onrijpe vruchten;-(. Nou heb ik Lambada's;-).

• Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...