acpronk Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 @donaldk @rorror hebben jullie het over mijn 30L kuipen?Helaas hebben we niemand van ons die ze kan ophalen. Ze worden trouwens in Boskoop afgeleverd, maar @rorror haalt ze bij mij op of ik breng ze naar hem.Ik heb ze niet geteld, maar alle pepers en paprika's, ik denk wel dat ik ook over de 30 rassen zit (alleen pepers waarschijnlijk niet). Niet dat ik ze allemaal in hetzelfde jaar ga zaaien hoor. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 @acpronk Yep, had donaldk ook laten weten of hij ze nodig had. Op welke datum wordt het besteld? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 Wij hebben een piepklein aanhangertje ( 120x90cm) dus zou t evt kunnen halen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 Ik heb er alvast 80 (voor de huidige bestelling) gereserveerd, maar kan uiteraard nog meer worden. Ik heb gezegd dat ik het uiterlijk zondag doorgeef.Onze vereniging heeft een aanhanger, best groot, wil de maat wel opmeten hoor. Maar blijkbaar heeft niemand een trekhaak en/of tijd om naar De Lier te gaan. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 (edited) Op 6-11-2022 om 22:52, Mellie zei: Ik heb de laatste aji de pineapple pepers geplukt en vandaag wee eentje gegeten. Ik kwam tot 3/4 van de peper. Loeiheet, maar wat een aroma zeg! Dat proefde je ook wel bij de eerdere die ik heb gegeten, maar dit, whooahhhh! Een explosie aan tropische fruitigheid. Heerlijk. Vind dit zo’n goede combi, pittig met dat fruitige. Echt dol op! Hij had alleen iets minder pittig gemogen, maar ach. Dan maar 1,5 cm minder eten toch?! Moet wel leuk blijven. Echt een smakelijke peper om te proberen mocht je hem niet kennen. Ik kende die soort niet, maar lees op thehotpepper.com dat er geen verschil is met de Lemon Drop en daarvan heb ik gigaveel zaad;-). En deze kan aardig tegen lagere temperaturen in het najaar.Wat nodig is, want hier zit er altijd nog wat aan, moet altijd takken in een emmertje in huis zetten. Je bent dapperder dan ik, ik eet echt geen hele peper. Ik maak overal poeder van, veel beter te doseren. Bij milde pepers zit er te weinig in, of te veel bij hetere. Edited November 22, 2022 by donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 (edited) 5 uren geleden, acpronk zei: Ik heb er alvast 80 (voor de huidige bestelling) gereserveerd, maar kan uiteraard nog meer worden. Ik heb gezegd dat ik het uiterlijk zondag doorgeef. Onze vereniging heeft een aanhanger, best groot, wil de maat wel opmeten hoor. Maar blijkbaar heeft niemand een trekhaak en/of tijd om naar De Lier te gaan. 80 stuks.dat past nog wel in een stationwagon. Ik had al door dat het geen pallet vol kon zijn, want dan kost vervoer van een pallet voor dat kleine stukkie 750 euro aan transport. Daar kun je een vrachtwagen voor het land doorsturen. Ik ben ook aangewezen op (brom)fiets. Dus ik ken het probleem. Vervoersarmoede.Inderdaad ik heb ook niemand met trekhaak meer. Wil het interessant zijn, moet je altijd minimaal een pallet, big bag of vrachtwagen vol bestellen, en dat gaat hier thuis niet. Door ontbreken van auto met trekhaak heb ik nooit wormencompost gehaald, terwijl de wormenkwekerij dichtbij was. Jaren geleden wilde een familielid van me met kleine kwekerij weer grond bestellen, vaste leverancier wilde opeens 150 euro bezorgkosten, hield daaraan vast. Dus Jongkind hanteerde zelfde prijsniveau en geen transport fee, dus daar besteld,plantjes was allemaal centen werk dus dan telt 150 euro exclusief btw aan. Maar Jongkind hoef je niet aan te kloppen, wanneer je minder dan een vrachtwagen vol wilt hebben. En zo gaat het met alles. Edited November 22, 2022 by donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Ik kende die soort niet, maar lees op thehotpepper.com dat er geen verschil is met de Lemon Drop en daarvan heb ik gigaveel zaad;-). En deze kan aardig tegen lagere temperaturen in het najaar.Wat nodig is, want hier zit er altijd nog wat aan, moet altijd takken in een emmertje in huis zetten. Je bent dapperder dan ik, ik eet echt geen hele peper. Ik maak overal poeder van, veel beter te doseren. Bij milde pepers zit er te weinig in, of te veel bij hetere.Qua smaak bedoel je dan of qua pittigheid? Want de smaak is beduidend anders vind ik. Lemon drop is meer citrus en de pineapple is meer tropisch. Proef er geen ananas in, maar wel dat tropische. Mmmm, dol erop! Wij aten vroeger thuis als we geen salade hadden gemaakt (in de winter meestal vanwege de vieze waterige tomaten) gewoon een peper bij het eten. Mijn ouders doen dat nog steeds. Tis natuurlijk net wat je gewend went. Zo krijg ik boerenkool nog steeds niet weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 @donaldk @acpronk Wij hebben een kleine Kia met geen trekhaak. Dat gaat helaas niet passen. Tijd om te halen heb ik dan weer wel. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Ik had al gemeld dat wij een aanhangertje ( 120x90) hebben, en ook een trekhaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 (edited) 9 uren geleden, Mellie zei: Tis natuurlijk net wat je gewend went. Ik ben mezelf nu aan hetere pepers aan het wennen. Ik had een Adjuma van de AH gekocht ( voor de zaden) en eet nu elke dag een klein stukje. Vind deze nu al heet (niet aangenaam) en pas na een kwartiertje wordt het een lekker gloeitje. Maar ik proef/ruik in het begin wel iets wat niet alleen peper is, dus dat geeft hoop voor de aji pineapple die ik van jouw heb en de andere 16 soorten die inmiddels in mijn zadenkistjes zitten. Zijn overwegend lafbek pepertjes, dat wel 😁 (ik heb vooraf even gegoogled , algemeen voor de nieuwe pepereters)) Edited November 23, 2022 by woldistel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 @lia56 ik denk dat er maar 40 stuks op die aanhanger passen. Liggend 1 laag, 2 rijen naast elkaar in de lengte.Hoogte kuip is 33cm plus handvatten, elke volgende kuip gestapeld komt er denk ik 4cm bij (geschat). Breedte kuip is 40cm, dus 2 rijen naast elkaar.Gaat m helaas waarschijnlijk niet worden..Transport is niet overdreven duur, 50 euro (plus BTW). 2 jaar geleden was het echter maar 25 transport.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 @acpronk ok, jammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 @Lia56 wel bedankt voor het aanbod Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arebij Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Op 17-11-2022 om 22:46, rorror zei: Meer voor, als het te warm wordt in de tent, dan gaat de ventilator aan om lucht uit de tent te blazen zodat het weer afkoelt richting een normaal niveau. Ventilator wel de juiste kan op richten, uitgaande lucht gaat door opening bovenkant, ingaande lucht onderkant. Het te warm worden in de tent kan b.v. al door de lampen komen. (geven warmte af) Als de tent in huis staat, kan je gewoon kamer verwarmen, of goedkoper alleen in de tent met een verwarming. Maar ik zou eerst even testen met de lampen hoe warm het wordt, en dan verder kijken of het wat hoger of lager moet. Wat voor lampen heb je er bij? Er zitten 2 55 wat lampen bij. Heb ze nu 2 dagen aangezet en je voelt wel iets van warmte verschil moet ik zeggen. De 25 graden redden we denk niet, maar zal het van de week eens opmeten met een thermometer. Bedankt alle voor de reacties Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 14 uren geleden, Mellie zei: Qua smaak bedoel je dan of qua pittigheid? Want de smaak is beduidend anders vind ik. Lemon drop is meer citrus en de pineapple is meer tropisch. Proef er geen ananas in, maar wel dat tropische. Mmmm, dol erop! Wij aten vroeger thuis als we geen salade hadden gemaakt (in de winter meestal vanwege de vieze waterige tomaten) gewoon een peper bij het eten. Mijn ouders doen dat nog steeds. Tis natuurlijk net wat je gewend went. Zo krijg ik boerenkool nog steeds niet weg Uiterlijk, smaak en hitte, maar sommigen daar vonden dat ook van de limon en die is duidelijk anders, dat mooie gele druppeltje. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 5 uren geleden, acpronk zei: @lia56 ik denk dat er maar 40 stuks op die aanhanger passen. Liggend 1 laag, 2 rijen naast elkaar in de lengte. Hoogte kuip is 33cm plus handvatten, elke volgende kuip gestapeld komt er denk ik 4cm bij (geschat). Breedte kuip is 40cm, dus 2 rijen naast elkaar. Gaat m helaas waarschijnlijk niet worden.. Transport is niet overdreven duur, 50 euro (plus BTW). 2 jaar geleden was het echter maar 25 transport.. Volgens opgaaf in zijn advertenties is het 600 stuks per pallet en Europallet is 80x120 en wegwerp pallet vaak een meterxmeter of iets langer. Vandaar, maar ja dan stapelen ze manshoog en gaat er van die strakke folierol omheen. Hoe houden de potten zich? Ik heb 12L Kreuwel enzovoorts potten van 20 jaar oud, minstens. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Jongens, dat geregel over die potten past niet in dit topic... kunnen jullie dat in privéberichten regelen? Daar kan je meerdere mensen toevoegen zodat alle partijen mee kunnen praten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted November 24, 2022 Share Posted November 24, 2022 Nog een emmertje vol rijpe en onrijpe pepers uit de kas geplukt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 @Erny Al een idee hoe je ze gaat verwerken? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 Snél hoop ik, want ze hebben wel wat vorst en koude over zich heen gehad. Maar verder weet ik het nog niet, we zullen het wel zien als ik bezig ga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 25, 2022 Share Posted November 25, 2022 @Erny Wat veel nog... jaloers hoor. Geniet ervan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted December 4, 2022 Share Posted December 4, 2022 Er zijn toch nog wat adjuma afgerijpt aan de opgepotte plant. Ze zijn niet superheet. Één was helemaal niet heet. Wel een lekkere peper. Volgens mij gebruikt mijn Hindoestaanse toko deze voor hun lekkere sambal, ik ga dat eens vragen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts