Arja Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 (edited) Wie heeft belangstelling voor een yoghurtmaker? Ik kocht hem anderhalf jaar geleden bij de Lidl. Hij werkt prima, maar ik merk dat ik liever yoghurt maak met grotere potten in de oven. Ik hoef er niet veel voor te hebben. Afhalen in Wapenveld (10 km onder Zwolle), verder ben ik regelmatig in Utrecht of Amersfoort. Edited January 24, 2022 by Arja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 4 uren geleden, Arja zei: maar ik merk dat ik liever yoghurt maak met grotere potten in de oven Wil je eens beschrijven hoe je dat doet? En ik kom je yoghurtmaker niet halen, reiskosten worden dan duurder als een nieuwe bij de Lidl kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 (edited) Melk bij de boer halen Oven voorverwarmen op 40°C In een pan gieten en aan de kook brengen Af laten koelen tot 40°C Yoghurtcultuur erdoor roeren In potten gieten Potten in oven parkeren 5 tot 8 uur in oven laten staan Eruit halen Wanneer afgekoeld potten in koelkast bewaren Opeten mmmm lekker *Ik kan me voorstellen dat ik de laatste uren ook de potten in een hooikist kan stoppen of in een dekbed kan rollen ofzo. Ben nog aan het uitzoeken hoe nauw het komt met de temperatuur, er zal wel wat marge in zitten? Er zijn hier vast mensen met meer ervaring. En dat is dan weer meer iets voor een yoghurtdraadje ipv de ruil/weggeefhoek. Edited January 25, 2022 by Arja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts