Jump to content

Ciska MTFD 23 april 2022.

Ciska

Recommended Posts

Ciska, ik heb wel belangstelling voor stekkies penstemon en salvia, als je hebt. Er moet niks, maar als je over hebt, houd ik mij aanbevolen.

Ik heb waarschijnlijk wel wat zaailingen look zonder look voor je. 

Ik zou wel eens olifantenknoflook willen proberen.

Heb je misschien interesse in kleine pimpernel? Omdat je veel inheemse (on)kruiden vraagt. Ik heb ook een keukensalie over van 60 cm hoog. Maar die komt dan uit de vollegrond dus heeft misschien moeite met het verplanten in april.

@fre3ke:  Het zijn kleine knolletjes die bij bollen van olifantenknoflook gevonden worden als je ze in najaar opgraaft. Ik neem ze voor je mee...

Heb ook nog wel wat kleine tenen olifanten knoflook voor je. Neem ik ook wel mee. Was van plan om deze in de keuken te gaan gebruiken. Aangezien ik er genoeg had. 

Salie heel graag!

Fijn, die o.k. tenen. Ik dacht dat de bolletjes ook zouden werken, maar het is voor mij dus de eerste keer. 

Ik ben blij dat de salie een goed plekje krijgt bij je. Ik heb er twee van dit formaat en nummer twee is meer voor de bijen dan voor mijzelf. Ik graaf hem kort van tevoren uit, dat lijkt me de beste manier.

• 2 weeks later...

Claudia, ik zoek de echte guldenroede. Dat is meestal een andere die in tuinen staat... die heb ik wel. Maar de echte zoek ik, zijn heemplanten voor vlinders. 

Asters zijn geen probleem...hoge of lage soort? 

@Arja de echte heeft een rechte stam met allemaal aparte bloemhoofdjes, en is vrij zeldzaam in Nederland. de Canadese heeft een soort gele pluimen aan een rechte stengel, die is vrij algemeen en een behoorlijke woekeraar. Die staat hier ook in de tuin. Google maar eens...het gaat mij vooral om nectar beschikbaar te stellen voor insecten. Zaden kan ik altijd via cruidthoek wel bestellen, maar dacht vraag het eerst hiero. 

Welke asters wil je? De hoge of lage soort?.Die woekeren hier ook alsof het een lieve lust is.