Sonya Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Hallo, ik ben een beginner.... ik heb gisteren veel groente en bloemenzaden gezaaid in plastic kastjes en bakjes (overtrokken met folie) en ze op een zonnige plaats op een rek gezet achter het raam in mijn keuken. Doe ik dit goed of gaat dit te warm zijn? Bedoeling is om ze nadien in de (nieuwe) moestuin en serre te plaatsen. Nog een vraagje: in de plastic zaaikastjes zit een verluchtingsschuivertje: laat ik dit dicht of af en toe open? Het jou jammer zijn mocht er niets van lukken. Dank jullie wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Het is nu te warm om te kiemen als de zon er direct op schijnt. Om te kiemen is ook geen directe zon nodig. De schuifjes gaan open, maar eigenlijk maakt het weinig verschil,vind ik. De deksel moet iedere dag een kwartier helemaal eraf om schimmel te voorkomen. Dat werkt beter dan de schuifjes. Als ze zijn gekiemd, moeten de jonge planten niet te warm staan. Ze moeten wel licht hebben. Misschien is de keuken dan niet meer zo geschikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonya Posted March 10, 2022 Author Share Posted March 10, 2022 Hartelijk dank voor uw waardevolle reactie! Hopelijk heb ik het nog niet totaal geruïneerd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts