Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gisteren gezaaid


Sonya

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een beginner.... ik heb gisteren veel groente en bloemenzaden gezaaid in plastic kastjes en bakjes (overtrokken met folie) en ze op een zonnige plaats op een rek gezet achter het raam in mijn keuken.  Doe ik dit goed of gaat dit te warm zijn?  Bedoeling is om ze nadien in de (nieuwe) moestuin en serre te plaatsen.

Nog een vraagje:  in de plastic zaaikastjes zit een verluchtingsschuivertje: laat ik dit dicht of af en toe open?  Het jou jammer zijn mocht er niets van  lukken.

Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu te warm om te kiemen als de zon er direct op schijnt. Om te kiemen is ook geen directe zon nodig. 

 

De schuifjes gaan open, maar eigenlijk maakt het weinig verschil,vind ik.

De deksel moet iedere dag een kwartier helemaal eraf om schimmel te voorkomen. Dat werkt beter dan de schuifjes.

 

Als ze zijn gekiemd, moeten de jonge planten niet te warm staan. Ze moeten wel licht hebben. Misschien is de keuken dan niet meer zo geschikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...