Geplaatst: 23 maart 20223 j Hallo, Ik heb afgelopen jaar een kiwi geplant. Hier heb ik alleen 1 zorg over: er is een tak die zichzelf extreem om een hoofdtak slingert. Kan dit in de toekomst problemen geven met afknellen oid? Moet ik deze slingertak weghalen of kan ik hem gewoon laten, zitten en groeit het in elkaar? Alvast dank!
Geplaatst: 23 maart 20223 j Ja, dit kan problemen opleveren en de kiwi zal zichzelf kunnen verstikken. Het beste is om één hoofdtak aan te houden en een aantal gesteltakken. Die hoofdtak en gesteltakken maak je dan ieder jaar vrij van dit soort slingertakken. Je kan dit ook meepakken met de zomersnoei, maar nog beter is voordat de tak zich om een andere tak slingert deze alvast een andere kant op begeleiden, dus tijdens het groeiseizoen iedere week even een rondje rondom de kiwi maken. P.S.: Zou je jezelf ook even willen voorstellen in het voorsteltopic? 23 maart 20223 j aangepast door MSDG Toevoeging voorstellen Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 23 maart 20223 j Auteur Bedankt! Zal ik doen. Ik haal voor nu voor de zekerheid deze er maar af.
Geplaatst: 23 maart 20223 j Ik zou de slingertak proberen er af te halen, maar deze er NIET afsnoeien nu. Het risico op bloeden is nu te groot! Je kan ook wachten tot de zomersnoei, zoals MSDG al aangeeft.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.