Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Sorry maar ik ben niet meer echt mee .

Bloemenkoniging moest hem toch naar mij toe sturen ?

Of ben ik nu verkeerd ?

Mijn excuzes dat ik niet zo heel veel van mij laat horen .

Ik bekijk regelmatig het forum maar heb het de laatste weken nogal erg druk met het regelen van ons huwelijk dat al binnen 3 maanden plaatsvind .

Misschien niet echt een excuus .

Ik zal het wat beter mee in het oog houden

Geplaatst:

Hij is nu onderweg naar jou, voor zover ik het nu wel goed heb begrepen, en jij stuurt m dan weer naar Wouttie

Geplaatst:

Ik meende dat ik hem over de grens in Belgie moest posten naar Heidike daarom heb ik met Heidike contact gezocht.

Ik woon namelijk net aan de grens. Sorry als het verkeerd is gegaan. Ik heb hem donderdag al gepost dus ik kan het niet

meer ongedaan maken.

Geplaatst:

Eerder had ik met bit afgesproken dat ik hem naar Heidike zou sturen. Dit is te lezen als je terug kijkt.

Geplaatst:

Ja klopt en ik heb het adres van Bit gekregen maar moet hem dus eerst terug naar Wouttie sturen want hij heeft hem door een misverstandje nog niet gehad .

Of ben ik verkeerd ?

Geplaatst:

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik kan m'n eigen naam niet meer vinden... Iemand enig idee wanneer ik aan de beurt ben?!

Geplaatst:

Dank je GeeDee, ik had mijzelf daar net terug gevonden

Geplaatst:
  • Auteur

openingspost weer aangepast. Heidike stuurt dus naar Wouttie ? is dat zo nu weer goed dan ?.

liever niet zelf onderling de volgorde veranderen hoor. Krijgen we gedoe van. Wil iemand vanwege iets naar een andere plek op de lijst , gewoon even een pm doen , verander ik de volgorde.

Iedereen mee eens dat de enveloppe weer op pad gaat na Wouttie , en nadat ik m hier weer vernieuw -aanvul enzo ?

Moet de naam veranderd worden soms van de 'zaden-enveloppe' ? Waardoor het topic simpeler te onderscheiden is ?

ben wel benieuwd trouwens, wat er van de oorspronkelijke inhoud overgebleven is.

Geplaatst:

Ook al heb je elkaars adres vindt ik toch dat je voor het versturen persoonlijk contact moet hebben, mensen spreken vaak genoeg iets af maar in een aantal maanden kan er veel veranderen. Ik neem aan dat als men aan zo iets meedoet dat men ook een beetje actief meeforumt. Als je om wat voor reden dan ook niet kunt antwoorden loop je het risico dat je een rondje overslaat of met de goodwill van anderen ergens nog tussen gefrommeld kan worden. Het zou immers zonde zijn als de envelop ergens belandt bij iemand die net verhuist is.

Als men niet reageert op oproepen vindt ik dat hij door moet naar de volgende. vooral om de snelheid te waarborgen.

Sorry als ik voorbarig was maar ik bood het alleen aan !

P.S. wat mij ook opvalt bij eerste zadenenvelop..... zet als je zaden toevoegd minimaal de soortnaam erbij. Dan kan men zelf opgoogelen wat de eigenschappen zijn. (Lekkere pompoen is leuk maar we kunnen er niets mee, rode paprika ? er zijn zo'n honderd soorten rode paprika)

Zo genoeg gezeurd, geniet van deze prachtige dag en denk om je rug !

Geplaatst:

@Wouttie : Je hebt inderdaad gelijk .

Ik heb hier boven al vermeld dat ik mij de laatste weken te weinig heb bezig gehouden met het forum en dat ik er in het vervolg iets aan zal doen .

Het spijt mij echt enorm .

Ik weet niet of ik U adres al heb ?

Mijn ouders doen hem de volgende dag na aankomst al terug op de post .

Voor mij gaat het nogal moeilijk om dat bij ons het postkantoor al sluit om 16 uur en ik ten vroegste om 17uur 30 thuis ben geraak ik er niet .

Het is voor mij enkel mogelijk vrijdag's en zaterdag's te gaan

Mijn ouders wonen ook dichter naar de nederlandse grens toe .

Hier al het lijstje met de zaadjes die ik erin stop :

- slaboon contender

- vrouwenmantel

- zonnebloem music box mix

- suikermais

- Mechelse trots staakprinsessen

- Hysop

- Radijs de 18 jours

- Pompoen prankster f1 ( 3 tal zaadjes )

- oregon sugar

- baby pak choi

- Komkommer marketer ( ongeopend zakje )

- Tomaat Toscana F1 ( ongeopend zakje )

- Habanero peper ( perongeluk het verkeerde besteld , moest snoeppaprika hebben )

Geplaatst:

geen probleem heidike ! we wachten het rustig af.

Geplaatst:
  • Auteur

@ Wouttie. Dat van die "rode paprika" - zaad in een enveloppe stoppen ben ik het 1000% mee eens. Niemand heeft daar wat aan, erger nog: het is zonde van het versturen en de moeite. De mensen die mee-doen zijn allemaal liefhebber in kleine en grote mate, en willen wel graag weten wat en waarvoor ze al die moeite doen.

@ Heidike : no offence. Je bent er nou toch ?

Kan iemand iets zeggen over het nut / wenselijkheid van een volgende ronde ? gewoon maar doen ? Meld je af als je niet meer wil he ?

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik hoef de zaden envelop dezen ronde even niet te ontvangen.

Kheb tijdelijk nog meer dan genoeg te zaaien.

Geplaatst:

Aangezien het nog wel even duurt voor hij weer bij mij aankomt, vind ik een tweede ronde prima. Misschien kunnen we nog wat mensen toevoegen aan de lijst? Het gaat met 10 mensen toch vrij snel het lijstje af. Ook ik ben benieuwd wat er veranderd is aan de inhoud bij de tweede keer hehe

Geplaatst:

Ik hou me ook aanbevolen voor de tweede rond.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Bit ik heb hem vandaag op de post gedaan .

OOh yeey , waarom kreeg ik Bit's adres als ik hem naar woutie moest sturen ?

Nu kan ik dus helemaal niet meer volgen he jongens

Geplaatst:

De huidige lijst met deelnemers:

Van Bit gaat de ( inmiddels dikke !! ) Enveloppe naar :

1 Rubbyboy -------- ------- 2e ronde ff niet.

2 Yola

3 Thea

4 Simone

5 Suikerbuikje

6 Geedee

7 Ruitertje

8 GuusD

9 hanneke91

10 Raxia

11 bloemenkoningin

12 heidike_21

13 Wouttie75

14 Bit. En die maakt dan weer een nwe envelope, een nwe doos , nwe zakjes ed.

Heb even de lijst omhoog gehaald...blijkbaar kijkt niet iedereen naar het 1e bericht

Geplaatst:
  • Auteur

Ja. Het is dus goed gegaan ! Er was eerst wat verwarring over volgorde. Maar nu naar Wouttie verstuurd is goed !

Wouttie meldt wel als ie m heeft ontvangen , en gaat ie weer naar mij toe. En starten we opnieuw

Geplaatst:

14 Bit. En die maakt dan weer een nwe envelope, een nwe doos , nwe zakjes ed.

Voor mij hoeft je geen nieuwe enveloppe maken , iedereen heeft er toch wat in gedaan.Dat is toch ook nieuw. Zaden er in doen kan altijd!

Geplaatst:
  • Auteur

Jawel, is ook zo. Ik zie wel. Wat nieuwe dingen toevoegen. Heb zelf toch te veel. Kijken of de doos nog meekan, of dat het een nwe moet zijn. Ik bekijk het wel. Vind ik leuk hoor !

Geplaatst:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.