Jo1985 Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Ik wil graag munt in een pot buiten zetten. Nu weet ik dat je daar geen roest op wil hebben. Als ik een verroeste pot gebruik, slaat dat dan over op de plant? Misschien een domme vraag, maar ik kom er niet echt achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Roest op een plant is een schimmelziekte. Dat heeft totaal niets te maken met de roest van de pot dat gewoon gecorrodeerd ijzer is. Geen enkel probleem dus. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Er zijn verschillende soorten roest. Metalen die roesten (oxideren heet dat), dan krijg je bijvoorbeeld ferrumoxide (ijzeroxide in de volksmond) als er ijzererts is gebruikt, of koperoxide bij een koperen pot, of andere oxidatie bij een andere metaalsoort.Die roest is niet schadelijk op een plant.Je wilt echter geen roest (schimmel) op de plant hebben, dat is wel schadelijk naar gelang de hoeveelheid. Maar dat heeft niks met oxidatie van metalen te maken.Edit: is Frans me net voor.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts