Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gele vlekken op rozenbladeren

Leonp

Recommended Posts

Hoi,
Ik heb een rozenboompje van anderhalfve meter hoog dat het tot nu toe al meer dan tien jaar erg goed doet (het bloeit met honderden rozen tegenlijk van juni tot begin december) maar nu komen er wel erg veel bladeren met gele vlekken. Zie de foto. Ik heb internet afgestruind maar kom niet verder. Deze vlekken zie je niet zo vaak en ik heb zowel gelezen dat het door te weinig mest (mangaan?) kan komen al door te veel mest. Behalve de vlekken zijn de bladeren helemaal gaaf.
Grond: löss. In maart wat universele mestkorrels gegeven en wat kalk. Ik heb de afgelopen droge maanden wel water gegeven maar niet veel. In de hete zomers van een paar jaar geleden had het struikje geen problemen, dus hij wortelt denk ik behoorlijk diep.
Alvast bedankt!

rozenvlekken.jpg

Edited by Leonp

Dank je. Daar lijkt het inderdaad 100% op.
Gelukkig staat de plant niet in de buurt van andere rozenplanten dus het infectierisico is laag. We zien het nog een tijdje aan. Het is wel jammer want de plant is altijd er mooi en sterk geweest. (Foto juni 2021)

LP5_6308.jpg

• Like 1