Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaadjes sugarsnaps uit winkel drogen en zaaien?


Dutchess

Aanbevolen berichten

Een beetje een simpele vraag maar is het zo eenvoudig dat ik de zaadjes uit de sugarsnaps uit de winkel kan drogen en zaaien? Of zijn die nog niet rijp?

 

Ik weet dat je de suikererwt best zo vroeg mogelijk oogst om versheid en knapperigheid te garanderen maar goed... je weet maar nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet maar van de hoge versie kan je veel langer blijven doorplukken en heb je meer oogst.

 

Ik was ook aan het zoeken, ik heb ze bij Lisa gekocht.

Voordeel daarvan is dat je ook een beetje kan nemen van elk soort en kan uitproberen wat jouw favoriet wordt.

Ik heb de Super Sugar Snap gekozen:

 

Lat. naam: Pisum sativum var. macrocarpon 'Super Sugar Snap'

 

Zaaiperiode: maart - half mei

Oogst: juni - september

 

De Super Sugar Snap is de verbeterde versie van de alom bekende Sugar Snap. Ze zijn onder andere nog zoeter en dikker, geven meer peulen en zijn beter bestand tegen ziektes (o.a. tegen meeldauw) waardoor je ze iets later zou kunnen zaaien. De plant wordt ongeveer 160 tot 180 cm hoog en heeft dus zeker ondersteuning nodig, bijv. met behulp van grof gaas of stokken met draad eromheen gewikkeld. Net als bij de bekende Sugar Snaps kan je de peulen in z'n geheel opeten als je eerst het topje en de draad verwijdert.

 

Zaai de Super Sugar Snap zo'n 4-6 weken voor de laatste vorstdatum afhankelijk van het weer. Als het half maart bijvoorbeeld al warmig is dan kan je al proberen om te zaaien.

 

*De zaden zijn behandeld met verschillende soorten schimmels met de bedoeling om rotting van zaden in de grond en vraat van ongedierte te voorkomen.

 

30 zaden voor E0,50

150 voor E1,50

 

www.hobbyzaden.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die zaadjes kan je niet zaaien. Of nou ja.. de zaden zijn iig nog lang niet rijp. De peultjes zijn te vroeg van de plant gehaald. Voor de zaadvorming laat je een peultje erg lang hangen. Hij wordt dan veel dikker, en zodra ze droog aanvoelen, kan je de zaden oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...