Tamaras Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 (aangepast) Hoi allemaal, deze vraag gaat niet helemaal over mijn moestuin, maar op het stickervel naast mijn bananenplant zag ik afgelopen week helaas een larve zitten. Daarna heb ik er nog drie zien rondkruipen, maar ik kan maar niet vinden waar ze eventueel vandaan kunnen komen. We hebben wel wat onderzoek gedaan over welke larven dit mogelijk zijn, maar komen er niet uit omdat er zoveel soorten zijn. Het kopje is niet zo goed te zien, maar lijkt bruinig van kleur te zijn. Om die reden kunnen wij ook geen echte oplossing vinden. Hebben jullie misschien enig idee en tips over wat ik kan gaan proberen? 19 oktober 2022 aangepast door Tamaras Quote
rorror Geplaatst: 19 oktober 2022 Geplaatst: 19 oktober 2022 41 minuten geleden, Tamaras zei: Daarna heb ik er nog drie zien rondkruipen Heb je die bij de zelfde pot gezien of op de grond b.v.? Kan je zien of deze pootjes heeft? En zoja hoeveel? (Ik gok misschien 6pootjes net achter het kopje van de larva) Eventueel nog een foto van dichterbij maken, en wat scherper. Heb je motten in huis? Ik vind die er wel aardig op lijken. https://www.biobestrijding.nl/bestrijding-van-voedselmotten/ 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Tamaras Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2022 Hier lijken ze inderdaad erg op! In de zomer hebben wij inderdaad wel wat van die motjes in huis gehad. Ik had er net nog eentje gevonden, maar al weggehaald voordat ik dit had gelezen. Mocht ik er nog eentje tegenkomen zal ik nog een foto maken, heel erg bedankt in ieder geval! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.