ilse Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Ik wilde vandaag eerst ook mijn aardappels gaan poten maar zag inderdaad dat het volgende week min 1 wordt 's nachts. Begreep dat ze met vorst niet buiten kunnen dus nog een weekje geduld hebben denk ik Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
helen Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Toen ik op een zorgboerderij werkte heb ik begrepen dat de aardappels altijd op Koninginnedag de grond in gaan. (Wat vanaf volgend jaar heel verwarrend word met Koningsdag ) Dit gaat over de midden en late rassen. Bij mijn weten gaan de vroege rassen vanaf maart de grond in, maar moeten zo nodig nog wel worden beschermd met tuinvlies, stro of iets dergelijks. Dus ik houd me nog even in, krijg het niet over mijn hart het advies van die doorgewinterde boeren te negeren Ook hebben mijn pootaardappels nog geen echte spruiten, dus wacht nog even op de lente Quote Groetjes uit de Betuwe
Piroska Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Ik zet ze ook rond koningsdag in de grond, ik heb een laat ras, Sarpo Mira. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
mijnspeeltuin Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 foto van m'n klaar staande aardappelbakken. vier bakken voor twee soorten aardappels; Roseval en ratte d Ardeche ze liggen nu in de keuken te wachten op het spruiten..... Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
mijnspeeltuin Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 foto van m'n klaar staande aardappelbakken. vier bakken voor twee soorten aardappels; Roseval en ratte d Ardeche ze liggen nu in de keuken te wachten op het spruiten..... Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Agnetha Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Na het lezen van deze topic. Vanmiddag wat roseval aardappels gepoot in een bak met een laag je grond! Nu afwacht wanneer aan te aarden. Dat zijn mooie grote bakken zeg! Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Ik heb mijn aardappelen vandaag in de wasmanden van de action gepoot, flinke laag stro erop omdat het volgende week tegen het vriespunt aan gaat. Denk dat ik er misschien nog een plastik zak over doe als het echt onder nul gaat, maar verwacht dat het hier wel mee zal vallen. Quote
helen Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 @mijnspeeltuin; Mooie bakken zeg Waar heb je die vandaan Quote Groetjes uit de Betuwe
mijnspeeltuin Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Bij tuincentrum het Oosten Aalsmeerderweg 393 Aalsmeer. Ik heb ze al twee jaar, heb er vorig jaar tomaten in gekweekt, ging ook heel goed omdat ze zo lekker diep zijn en afwatering hebben. Ook zitten er wieltjes onder opdat je ze makkelijk kunt verplaatsen. Geen idee meer wat ze toen hebben gekost. Maar ik ga altijd voor de goedkoopste oplossing dus het kan niet de wereld gekost hebben. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Heb even een vraag,vandaag was het aardig weer,maar nu geven ze voor van de week -1 of -2 op, zou ik ze nu buiten kunnen zetten,ze staan nu in de schuur, maar heb eigenlijk de plaats nodig, ze staan nog niet boven de grond,en in de nacht kan er klimaat doek of nopjes folie over doen. bedankt voor jullie antwoorden. Quote
HuubvG Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Ja dat kan, als de pot met aarde niet bevriest. Ze staan er niet boven dus er is weinig gevaar, maar ik zou toch voor de zekerheid die nopjesfolie er over doen. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 super bedankt, ga morgen weer slepen. Quote
Gwen Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Ik ben nu de grond voor in de IKEA-zakken aan het voorbereiden en heb gezien dat het restje aardappelen van mijn vorige oogst is gaan spruiten. Ze liggen donker en koel, dus ik poot die uit tegen begin april. Ik ga zo'n 3-4 rassen uitpoten. Allemaal biologische rassen uit de supermarkt. Vinden aardappelen het lekker om in de onderkant van de zak wat paardenmest te hebben? Quote
HuubvG Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Die paardenmest lusten ze vast wel, als het maar niet te vers is. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Nou alle manden staan nog steeds in de schuur, het weer is te slecht om ze buiten te zetten. Piet gaf net ook alleen maar slecht nieuws. dus binnen,maar ben het zo zat,maar vele met mij denk. Quote
ilse Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Ik wilde deze week mijn aardappels in een mega emmer gaan poten maar door het weer en als ik op weeronline kijk dan durf ik nog niet zo goed.Misschien dat ik het dan maar pas in mei ga doen... Lijkt me erg vermoeiend om steeds die baken / emmers / manden naar binnen te moeten slepen Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
mijnspeeltuin Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 brrrrr ook hier moeten de piepertjes nog maar even wachten op beter weer . Wanneer wordt het nu eindelijk lente Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
ilse Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 officieel morgen ahahahaMaar ik geloof dat dat alleen nog op papier is Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
mijnspeeltuin Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Gever het lijkt wel november brrrrrrr heb zo'n zin in het plant seizoen. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Gwen Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Hoelang moet de mest minimaal hebben gelegen? Quote
familymen Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 De ogen van de pootaardappelen zijn ondertussen bijna 8 mm. Maar nu met het koude weer zie ik het niet goed zitten om ze te planten. Hoe kan ik vermijden dat de ogen te groot worden...Thanks Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Die van mij staan nu al een aantal weken in de schuur,in manden bedekt met grond, weet niet of dat kwaad kan,want het is er best wel donker.Maar ja het blijft maar vriezen, al hoewel s'morgens de vijver nu niet bevroren is. Quote
RobO Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 De ogen van de pootaardappelen zijn ondertussen bijna 8 mm. Maar nu met het koude weer zie ik het niet goed zitten om ze te planten. Hoe kan ik vermijden dat de ogen te groot worden...Thanks koel wegleggen, graad of 6, appeltje erbij leggen, te lange spruiten wegwrijven Quote
Agnetha Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Jeanne die van mij staan ook in het schuurtje van het tuinhuisje. Bah wil ze graag naar buiten hebben is voor mij de eerste keer aardappels en dat gelijk zo'n start! Niet leuk Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
familymen Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Ja hier ook eerste keer, had gedacht ze dit weekend te planten.... Zou het misschien helpen moest ik er vliesdoek over hangen totdat de temperatuur een beetje omhoog kruipt... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.