Metje Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Mijn blauwe besstruiken hebben deze winter kort bij ons in de schuur en op (een koele) zolder gestaan, vanwege de vorst en de sneeuw. Nu krijgt één van de struiken bloemen... Moet ik die eraf plukken? Bloem voor bloem, of gewoon hele takken eraf knippen? De struiken zijn bijna één jaar oud en moeten dus nog flink groeien. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Ik zou niks doen, het is maar de vraag of het bessen worden, dan kan jeer altijd nog wat verwijderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Ik zou niks doen, het is maar de vraag of het bessen worden, dan kan jeer altijd nog wat verwijderen.Mee eens. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Zelfs tweejarige stekken van blauwe best kunnen al volop bloemen (en vruchten) geven. Niets aan de hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metje Posted February 27, 2012 Author Share Posted February 27, 2012 Oke, bedankt iedereen! Ik zat me echt onwijs druk te maken, maar er is dus niet zoveel aan de hand... Waarschijnlijk worden het dus niet eens bessen. En als het wel bessen worden... zal ik ze oppeuzelen. Ik was bang dat die struik nu al zijn energie in die bloemen en bessen stopt en daardoor niet meer groeit (hij moet nog flink groeien). Quote Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts