Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Vorig jaar waren mijn pastinaken vrij gedrongen door de harde ondergrond (Klei) 

Dus dit jaar had ik met een grondboor een mooi gat geboord (ca 40 cm diep, noem me optimistisch) en deze losjes opgevuld waarna ik de pastinaak plantjes heb gepland. 

Maar mijn pastinaken lijken wederom meer op knollen dan op een lange wortel. Wat doe ik fout en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel mooi lang worden? 

Geplaatst:

Ik denk dat jouw kleigrond bij de eerste paar flinke regenbuien jouw losjes gevulde gaten weer heeft dichtgedrukt. Misschien volgend jaar in een speciekuip (met afwateringsgaten), vullen met goeie grond/compost/beetje klei en kijken hoe ze het dan doen. Trouwens, korte, knollige pastinaken smaken waarschijnlijk hetzelfde als die met de lange punten. 

Geplaatst:

Verhoogde bak met luchtige grond, zo las ik op de website van Diana. Het ging over rammenas, maar ik denk dat hetzelfde geldt voor pastinaak op klei.

Geplaatst:

Hoe is het gesteld met de organische stof in jou bodem @RedTomato? En wanneer heb je de pastinaken gezaaid? Hoe eerder je zaait hoe beter denk aan half April. En zaai dan rechtstreeks in de grond, daar de penwortel (wat later de knol wordt) meteen de grond in kan groeien.

Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen.

https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ze wel in huis gekeekt. Dus misschien dat dat ook niet hielp. 

Mijn wortelen groeien wel mooi omlaag. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic