Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hee hallo, 

zou iemand hier interesse hebben in een Stappaerts kas? Super mooi ding, drie jaar geleden geplaatst. Ik ben nog niet honderd procent zeker dat ik hem weg doe, ben nog een beetje aan het afwegen wat ik wil. 

Dit is vooral een post om te polsen of er animo voor zou zijn, wat weer doorslaggevend zou kunnen zijn voor mijn beslissing. 

Geplaatst:

Ik zit morgen aan ‘t kerstdiner met mensen die wellicht interesse hebben. Kan je laten weten wat je er voor zou willen hebben? Kan ook via DM als je dat fijner vindt. 😊

Geplaatst:
  • Auteur

@MSDG ik heb hem op marktplaats staan met richtprijs 1000 geloof ik :) 

Geplaatst:

De mensen die ik heb gesproken hoeven niet. Ik zou ‘m zelf alleen willen om door te verkopen en dat vind ik niet chique. Als de kas in goede staat is, kan je er denk ik meer voor vragen dan je nu doet. 😉

Geplaatst:
  • Auteur

Haha ja dat merk ik ook aan de biedingen op marktplaats. Zag dat de prijzen bij Stappaerts zelf ook flink omhoog gegaan zijn. 

Geplaatst:

Waarom zou je hem weg willen doen?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb meerdere tuinen en de tuin waar de kas op staat is het duurste en heb ik het minste plezier van. Eigenlijk heb ik die tuin dus vooral voor de kas, de rest voelt een beetje als 200 m2 verplicht onderhoud ;) waarbij ik dus altijd achter de feiten aanloop, want ben liever op een van mijn andere tuinen. 

Maar goed, de kas is geweldig. Dus de tuin gaat nog maar een jaartje mee, aangezien de kas op de andere locaties niet mag staan. 

Geplaatst:

Hoeveel tuinen hou je bij dan 😲?

Ik vind het een hele mooie kas. Ik heb zelf al 20 jaar een kleine glazen kas (3x4 ruitjes) achter huis en een zelfgebouwde tunnel en een gekochte tomatentunnel op de volkstuin. Helaas zijn glazen kassen bij ons geen optie, want onze tuinen staan niet achter een omheining. Het zou dus wel mogen, maar de ramen blijven er niet lang in 😕

Het is dus geen optie om een andere tuin op te zeggen, zodat je wat meer tijd hebt voor de tuin met kas?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik had er vier, inmiddels drie 😂 is ook wel een beetje overdreven. Maar ik heb hele goede redenen om de rest niet weg te doen. Iets met ruimte en indeling. De tuin waar de kas op staat moet gewoon wat onderhoud vriendelijker.  

aangepast door Lsjr33

Geplaatst:

Mulchen en bodembedekkers laten groeien zorgt ervoor dat er minder onkruid groeit. Bodembedekkers tussen fruitbomen en struiken lijkt mij ideaal.

Geplaatst:

Gewoon 200m2 fruitbomen en je kas alleen gebruiken voor tomaten en de rest van het jaar groenbemesters. Je kan bloemenstroken in de boomspiegel aanleggen en de rest met bodembedekkers bedekken. Steek her en der nog wat snoeihout van aalbessen in de grond en dan hebben de vogels ook nog wat lekkers. Fruitboompjes heb je 3x werk aan, wintersnoei en bemesten, zomersnoei en plukken. 😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic