Nicolette Geplaatst: 5 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2011 Tjonge bijna vergeten dat ik ook nog zou schrijven over de tuin. Beetje erg druk geweest. Ondertussen hebben we er nog een stuk van 350 m2 bij gekregen. De tuin naast ons kwam vrij. Ik ga t samen doen met mijn tuinbuuf. Anders wordt t wel heel veel. Er staan al 2 mooie appelbomen, een pruim en peer in. Aalbessen en zwarte bessen. Het is nu een kwestie van opruimen ( de tuin is nogal verwaarloosd) en opnieuw indelen. We hebben er zin in. Ondertussen probeer ik de achterstand van de vakantie in te halen en gelukkig komt al het gezaaide mooi op. Behalve de postelein die heeft er geen zin meer in. Vergeet steeds foto's te maken. Dat moet ik deze dagen toch eens doen.
geedee Geplaatst: 5 oktober 2011 Geplaatst: 5 oktober 2011 Jaaaaaaaaaaaa zijn we gek op (en ons niet nu 5 maanden laten wachten he?! )
Nicolette Geplaatst: 5 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2011 haha ik zal mijn best doen. Maar meestal als ik aankom op de tuin dan ga ik meteen van alles doen en dan vergeet ik t gewoon
jasmin Geplaatst: 10 oktober 2011 Geplaatst: 10 oktober 2011 Ziet er goed uit, Nicolette. Lekker kool eten. En wat heb je een mooie zaaitafel... handig en mooi in elkaar gezet, tegelijk. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 Dat ziet er goed uit Nicolette. Binnenkort (als die vrieskou komt) kan je genieten van de boerenkool. Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 Gelukkig heb ik een hele handige man. In die grote bak hebben een deel van de tomaten gestaan en is nu gevuld met allerlei verschillende sla en bosui soorten. Gekscherend noem ik t nu de salade bar De andere bak is speciaal voor mijn snackkomkommers. Van de week de laatste eruit gehaald en dit weekend de planten eruit en sla erin uit geplant. Doordat het overdekt staat gaat dat heel goed. De boerenkool is nu al lekker maar als het eenmaal gevroren heeft wordt ie nog lekkerder. Ondertussen ben ik ook op de andere tuin bezig die we hebben over genomen. Die is best wel verwaarloost dus dat wordt een flinke klus.In de koude bakken is weer veldsla, spinazie, winterpostelein en rucola ingezaait. We zullen geen gebrek lijden deze winter.
Nicolette Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2011 De buren met wie ik de nieuwe tuin samen doe hebben gisteren gigantisch veel werk verzet. Kreeg een paar mooie foto's toegestuurd. Diepe buiging dat ze uit een puinhoop hoek een functionele opslagplaats voor ons hout hebben gemaakt. Afgelopen weekend mochten we een tuinhuisje van iemand hebben en dat hout moest ergens heen.
Nicolette Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 Vanmorgen een deel koudebak verplaatst. Compost gezeefd en wat spinazie ingezaait onder glas. Wat Meikoninginsla uitgeplant onder glas. De tweede tuin heb ik bewust even genegeerd. Dacht eerst de ene op orde en dan door naar de volgende. Wel allerlei plannetjes al in mijn hoofd van wat ik waar wil hebben
appelvrouw Geplaatst: 26 oktober 2011 Geplaatst: 26 oktober 2011 Compost zeven is heerlijk werk vind je niet? Zo`n rijkdom die komt van je groente en tuinafval! is die Meikoningin is mei klaar? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2011 die meikoningin kan goed tegen de kou. De eerste sla die opkomt. Ontkiemt al bij 5 graden. Meestal zaai ik die alweer in februari. Nu had ik m in het najaar nog even op de valreep gezaait en ze groeien als kool. En de kinderen vinden m hier heerlijk. ook niet geheel onbelangrijk
Nicolette Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 Heb helaas de laatste 2 dagen enorm last van mijn rug dus even niets kunnen doen op de tuin. Hopelijk gaat t morgen weer wat beter.
Nicolette Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Geplaatst: 1 november 2011 Mijn ruggewervel wil even niet. Mag niet bukken van de fysio en ik zit netjes in getaped en ik wilde zo graag de tuin in deze week. Alles staat te wachten op me.
Kruidje Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Beterschap! Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Get, wat rot...ik hoop dat het snel beter gaat.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Geplaatst: 1 november 2011 dank jullie wel..... ik oefen mijn oefeningen en tegelijk maar wat geduld
Helly Geplaatst: 1 november 2011 Geplaatst: 1 november 2011 Beterschap! Zo te lezen gaat dat wel goed komen. Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 20 november 2011 Auteur Geplaatst: 20 november 2011 Vandaag heeft het hele gezin meegeholpen op de tuin. De ene tuin is nu bijna winterklaar en de andere begint nu ook geleidelijk aan wat te worden. Was wel heel blij met de hulp van mijn grote zonen. Nog even en 2011 is alweer voorbij. Ben druk bezig met dingen voor 2012 klaar te maken. En de doperwtjes die ik meegenomen had uit engeland zijn de grond in gegaan. Deze zijn als het goed is winterhard en geven begin mei al oogst. Ik kan niet wachten ben gek op doppertjes.
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 mmm ik ook! Hoe heet die soort? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nicolette Geplaatst: 21 november 2011 Auteur Geplaatst: 21 november 2011 ze zijn van thompson & morgan Pea Meteor. Ideal for autumn/wintersowing staat er op. Ik had ze uit Engeland meegenomen afgelopen zomer.
appelvrouw Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Leuk om te weten. Ik zal de Schotse familie er eens om vragen.Ik ben benieuwd naar je ervaring met de winterhardheid hier. Die paarse broccoli ( early purple sprouting) heeft het bij mij i.i.g. heel slecht gedaan.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Die paarse broccoli ( early purple sprouting) heeft het bij mij i.i.g. heel slecht gedaan.. Hier ook appelvrouw... de witte doet het beter! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten