poezemientje Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Hallo,ik kook heel graag en bak heel graag desserten,gebakjes,taarten..nu zou ik ook heel graag willen leren brood bakken,ik heb vorig weekend een koekkebrood en een suikerbrood gebakken,het was geleden van in mijn schoolopleiding van mijn 600gr heb ik mijn deeg in twee verdeeldalles was heel goed gelukt,mijn suikerbrood heel lekker en mijn koekkebrood mocht nog ietske zoekter voor meer smaakalles was luchtig,maar de dag nadien was mijn brood veranderd van struktuur,het was droger,minder luchtig,zo een beetje te vergelijken met een cakeik heb nu meelverbeteraar gekocht in de avevé maar er staat niet op hoeveel ik er in moet doen. mijn vraagje aan jullie,hoeveel meelverbeteraar gebruik je op 600gr bloem?hebben jullie nog lekkere recpetjes? ik had vroeger in mijn school aprés midi koeken gemaakt,maar vind het receptje daar niet meer van terug dankjewel alvast voor de reakties Vriendelijke groetjesChristine Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 maart 2012 Geplaatst: 3 maart 2012 Zien er wel heerlijk uit, hopelijk krijg je nog advies, ik bak nooit,maar als ik dit zie!!!!!!! Quote
Ludo Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Christine, gebruikt brood IN lichte plastiek zak verpakken, dan droogt het niet uit en blijft lekker vers ! Quote
thea Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Ik gebruik altijd een klein scheutje olie.De bakker doe er boter in. Dan droog het niet uit. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.