harmony Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 (edited) Hoi, Binnenkort willen we een soort overkapping in de tuin bouwen, waar we van vroeg in het voorjaar tot laat in het najaar lekker droog kunnen zitten.Het formaat zal zo'n 5x3m worden, met een zadeldak. Heeft iemand mss een voorbeeld cq bouwtekening voor ons?Het liefst gebruiken we dakpannen, daar moet de constructie dus ook naar worden Alle adviezen/tips/foto's etc zijn van harte welkom!Groetjes, Monique Edited March 4, 2012 by Guest Quote
scootin Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Waarom geen golfplaten? weegt niks en laat het licht ook nog eens door Quote
harmony Posted March 4, 2012 Author Posted March 4, 2012 We hebben een aantal materialen vergeleken en pannen vinden we het mooist Quote
veuvecouderc Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Monique, ik weet niet precies waar je op hoopt qua bouwtekeningen/foto's etc. maar dit is wat ik heb. Hieronder een foto (van een deel) van ons dak. Eigenlijk is het dus heel simpel: een paar poutres (balken), wat chevrons (weet het nederlandse woord niet - het zijn die verticale balkjes) en lattes de toit of lattage pour les tuiles (panlatten). En dat dan een beetje stevig in elkaar zetten Een andere foto, van een overkapping bij een huis dat we niet gekocht hebben. Anders maar het principe is hetzelfde. Een franse google-search geeft een boel plaatjes. Maar ongetwijfeld vind je die ook met de juiste nederlandse benamingen.http://www.google.fr/search?q=chevrons+toit&hl=en&client=firefox-a&hs=R3z&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2-dTT4bMOqHQ0QWC39yXBg&sqi=2&ved=0CDwQsAQ&biw=1280&bih=647 Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
harmony Posted March 5, 2012 Author Posted March 5, 2012 Hoi Leslie,Bedankt voor je foto's! We moeten idd wat zwaarder geschut inzetten, zoals bij jou ook het geval is. Dwz dikkere balken. De achterwand maken we dicht, we hebben bedacht dat we de vloer aan de voorkant uit laten steken, zodat we ook wat meer naar voren kunnen schuiven als het erg warm is Mss kunnen we de pannen zelfs krijgen, dat zou mooi zijn en we nemen eiken balken, lekker duurzaam.Ik houd jullie op de hoogte, ik verheug me er al helemaal op straks vanaf die plek over de tuin te kunnen kijken!Groetjes, Monique Quote
Recommended Posts