Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Overkapping bouwen


harmony

Aanbevolen berichten

Hoi, Binnenkort willen we een soort overkapping in de tuin bouwen, waar we van vroeg in het voorjaar tot laat in het najaar lekker droog kunnen zitten.

Het formaat zal zo'n 5x3m worden, met een zadeldak.

Heeft iemand mss een voorbeeld cq bouwtekening voor ons?

Het liefst gebruiken we dakpannen, daar moet de constructie dus ook naar worden

Alle adviezen/tips/foto's etc zijn van harte welkom!

Groetjes, Monique

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Monique, ik weet niet precies waar je op hoopt qua bouwtekeningen/foto's etc. maar dit is wat ik heb. Hieronder een foto (van een deel) van ons dak.

wh2houtenbalk412981330899289.JPG

 

Eigenlijk is het dus heel simpel: een paar poutres (balken), wat chevrons (weet het nederlandse woord niet - het zijn die verticale balkjes) en lattes de toit of lattage pour les tuiles (panlatten). En dat dan een beetje stevig in elkaar zetten

 

Een andere foto, van een overkapping bij een huis dat we niet gekocht hebben. Anders maar het principe is hetzelfde.

droogzitten16371330899110.JPG

 

Een franse google-search geeft een boel plaatjes. Maar ongetwijfeld vind je die ook met de juiste nederlandse benamingen.

http://www.google.fr/search?q=chevrons+toit&hl=en&client=firefox-a&hs=R3z&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=2-dTT4bMOqHQ0QWC39yXBg&sqi=2&ved=0CDwQsAQ&biw=1280&bih=647

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leslie,

Bedankt voor je foto's! We moeten idd wat zwaarder geschut inzetten, zoals bij jou ook het geval is. Dwz dikkere balken. De achterwand maken we dicht, we hebben bedacht dat we de vloer aan de voorkant uit laten steken, zodat we ook wat meer naar voren kunnen schuiven als het erg warm is

Mss kunnen we de pannen zelfs krijgen, dat zou mooi zijn en we nemen eiken balken, lekker duurzaam.

Ik houd jullie op de hoogte, ik verheug me er al helemaal op straks vanaf die plek over de tuin te kunnen kijken!

Groetjes, Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...