Geplaatst: 27 januari 20232 j Een bloemkool en drie rode kolen hebben een rot stuk stam juist onder de bladeren, een stuk boven de grond. Bij mijn neef staan er zo 12. Een rij heeft het en die ernaast niet. Weet soms iemand hoe dit komt, is de eerste keer dat ik dit zie. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 januari 20232 j Ik dacht dat dat Grauwe schimmel, Botrytis cinerea, is. Ik heb het ook bij wat koolplanten. Ik vermoed dat de vochtige herfst en winter hier een rol heeft gespeeld. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 27 januari 20232 j Auteur De foto's die ik vind van botrytis tonen altijd pluizige schimmel. Die kolen hebben dat niet. Zal morgen eens een detail foto maken. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 januari 20232 j Auteur Rode kool doorgesneden. En er is toch pluizige schimmel te zien op de bloemkoolstam. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 30 januari 20232 j Dan is het Botrytis, Grauwe schimmel wat @Patrijsook al zei Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.