Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond! 

Ik ben hier gloednieuw en zal mezelf daarom kort voorstellen. Woonachtig aan de rand van Rotterdam, en in het bezit van een (voor stadse begrippen) redelijk grote tuin. Twee jaar geleden heb ik via marktplaats een heel schattig klein kasje kunnen kopen om uit te vinden of het wat voor me zou zijn, en dat was het zeker! Sowieso blijk ik erg van tuinieren te houden, maar het groeien van eigen groenten en kruiden vind ik helemaal leuk om te doen. Ik heb wel vaak het gevoel dat ik maar wat doe en kwam tijdens zoektochten al regelmatig op dit forum uit en nu dus besloten om me aan te melden.

Mijn kasje is helaas niet meer, vorig jaar is er door storm Eunice een heel grote boom op gevallen en was hij niet meer te redden, maar het is altijd blijven kriebelen en ik heb besloten om zelf een nieuw kasje te bouwen. Daarover zal ik in een ander topic waarschijnlijk ook mijn eerste vragen gaan stellen 😊

Ik heb dus helaas nog geen foto's die ik kan showen, maar dat komt hopelijk snel! 

Alvast een fijne avond gewenst en groeten uit Rotterdam 👋

• Like 2
Geplaatst:

Hoi
Welkom op t forum.

Als je ook een kasje in jouw tuin hebt is t toch een best redelijk formaat stadstuin. Daar kun je heel veel plezier aan beleven.

Succes met t tuinieren en de weder opbouw van je kas

Geplaatst:

Dag Lia,

Dankjewel voor je bericht! 

We hebben een hele diepe maar ook smalle tuin, dus er is inderdaad voldoende ruimte, maar de breedte zorgt voor wat uitdaging 🙃

De vorige eigenaren hadden de tuin helemaal betegeld, het eerste wat we hebben gedaan is dat allemaal eruit en groen erin, dat was al een hele verademing! En het smaakte naar meer 😁

Geplaatst:

Toen wij t huis 6 jaar geleden was de tuin ook helemaal betegeld met natuurstenen grijze 80x80 tegels.

Sommigen houden ervan maar ik vond t afschuwelijk. Vorig jaar alles eruit gehaald (onder de tegels een hoop puin aangetroffen)

Nu een terras met een grote plantenbak en een kas, en dat midden in een stad. Heerlijk!!

Jullie gaan er zeker van genieten..

Geplaatst:

Ik vind het toch lastig om te begrijpen dat sommige mensen helemaal geen groen willen in de tuin, maar inderdaad, ieder zijn ding.

Puin onder tegels is helemaal ruk, dat duurt zo lang om op te ruimen. Maar heerlijk dat je een kas kwijt kunt!

Wij hebben hier in totaal bijna 8 kuub steen uitgehaald, maar des te fijner is het uiteindelijke resultaat. Zelfs buren (ook allemaal groen liefhebbers) kwamen vragen of ze even mochten komen kijken wat we ervan hadden gemaakt, dat was echt leuk.

• Like 1
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...