Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb 2 bakjes met wirwar tengere selder en knolselder.  Moet ik die overplanten in potjes of kunnen die zo de volle grond in en zo ja wanneer. Hartelijk dank voor uw reply.

Geplaatst:

Ohjee die zijn wel heel erg gestrekt geraakt. Ik weet niet of je hier nog wijs uit kunt, maar als je er een paar los hebt weten te peuteren maar diep planten tot aan de splitsing van de blaadjes. Maar persoonlijk zou ik opnieuw zaaien, veel minder dik zaaien en ook lichter en/of koeler zetten. Deze plantjes hebben te warm en/of te donker gestaan waardoor ze heel erg langgerekt zijn geraakt en er eigenlijk niet meer veel van te maken valt. Maar proberen kan natuurlijk altijd! 

• Like 2
Geplaatst:

Je hebt twee bakjes, zeg je @Sonya,

Staan de selders en de knolselders in twee verschillende bakjes? Of staan ze door elkaar?

Als de selders bij elkaar in een bakje staan, dan zou ik ze nu plukjes in potjes zetten, of in de volle grond. Zo diep zoals @Liekie zegt: tot aan de eerste echte blaadjes. Probeer vooral de worteltjes te redden. Misschien lukt het. Selder – snijselderij – kun je nu nog opnieuw zaaien.

Heb je de knolselders ook in een apart bakje staan? Dan moet je ze nu stuk voor stuk in een potje zetten, in het volle licht, vorstvrij. Met een goed stel worteltjes. Dat is een lastig klusje met plantjes die zo dun zijn. Ze kunnen pas de volle grond in als er geen kans meer is op nachtvorst. Voor het opnieuw zaaien van knolselder is het nu te laat.

Ik hoop dat je nog wat plantjes kunt redden. Veel succes!

• Like 2
Geplaatst:

Bedankt!

@Vinky ja het zijn 2 bakjes : 1 met selder en ander (foto) knolselder.

ik wou ze de composthoop inkieperen maar kon het niet over mijn hart krijgen…  Ik heb er een deel (knolselder)in verhoogde bak gezet en een deeltje in de (onverwarmde) serre. Geen idee of ze nog kansje hebben.

Ander bakje (selder) staat nog in de keuken. Ik wacht op een zen momentje om daar hetzelfde mee te doen.😀

6B1077E0-280E-45AC-9344-36743C19825C.jpeg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...