Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een frambozenstruik en nu voor het vierde jaar ziet deze er veelbelovend uit. Ik zie alleen dat heel veel blad een soort lichtgroene/gelige vlekken heeft. Op zowel de oude scheuten als de nieuwe die opkomen. Dit zit gewoon in de nerven. Heeft iemand een idee wat dit is? Iets in de bemesting? Een ziekte of schimmel? Ik kan me dit niet van de andere jaren herinneren.

alvast bedankt!

liselotte

IMG_4857.jpeg

image.jpg

Geplaatst:

Te veel bemest of magnesium te kort of te veel water gegeven.

Geplaatst:

Wat voor type grond tuinier je op? Dit fenomeen zie ik bij de frambozen op m’n moestuin die op de klei groeien omdat de grond niet zuur genoeg is, het zijn immers bosrandplanten.

Geplaatst:
  • Auteur

Oei, weinig kennis van mijn soort grond. Ik woon dichtbij de rivier, dus waarschijnlijk kleigrond. Plus dat de frambozen nu nog redelijk in de schaduw staan, dus te nat zou ook kunnen. Qua zuurgraad zou ik het niet weten, maar heb nog wat turf liggen die ik bij aanschaf van een bessenstruik kreeg. Dus dat kan er eventueel nog bij. Bedankt in ieder geval!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic