Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal ook veel goudsbloemen gaan zaaien dan. Sla ik de cosmea een keer over. De mieren zitten bij ons vooral in het gras. Echt vervelend, je kunt er geen kokend water overheen gooien. Ik ga dit jaar die poedersuiker en baking soda eens proberen. De mieren waren vandaag ineens weer helemaal actief. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik zet goudsbloemen overal bij. Vooral bij de tuinbonen zijn ze belangrijk @Gitta tegen bladluis. 

Wat ik altijd doe: ik zaai er een aantal op een lege plek uit elkaar en later verplaats ik ze naar andere bakken. Dat doe ik trouwens met andere zaden ook. Om zeker te zijn dat ik er 1 of 2 in de bak krijg en dan hoef je ze niet in te korten, dat vind ik zonde.

• Like 3
Geplaatst:

Het fijne van een forum is dat je wat wilt schrijven of uitleggen en dat je je dan afvraagt: is dat eigenlijk wel waar? Dus weer opgezocht @Tanja65

“ De goudsbloem houdt mieren op afstand dankzij een bepaalde stof die deze bloem bevat, namelijk pyrethrine. Deze stof wordt ook veel gebruikt als werkzame stof in insectenwerende (bestrijdings-)middelen.”

Ja, dat was dus ook wat ik gelezen had.

Maar ik snap het wel hoor, van die moordneigingen. Je wordt steeds minder meevoelend. Zeker bij zo’n slakkenplaag. Alleen ga ik dan later wel denken dat het anders moet kunnen.

Alle geurende kruiden en lavendel worden ook genoemd  bij mieren afschrikkers.

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb gelezen dat mieren een hekel aan kruidnagelen,kaneel en koffidrab. @Patrijs jij schreef eerder dat ze van droge grond houden. Ik heb 3 x een mierennest gehad in mijn vochtige bakken waar ik dus veel mos heb. Dus droge grond heb ik niet snel.

aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst:
23 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Vooral bij de tuinbonen zijn ze belangrijk @Gitta tegen bladluis. 

Gaat goed komen. Dat had ik zelf ook bedacht. Ik had me er goed over ingelezen gelukkig. 

• Like 1
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Zelf ook lange tijd last gehad van mieren en al die oma's wijsheden werkte voor geen meter. Heb toen uiteindelijk maar iemand laten komen voor een snelle bestrijding van een mierenplaag in de tuin. En denk je dat het probleem toen snel verholpen was? J....NEE. Nog altijd last van, dus ik ga jullie tips ook nog is opvolgen in de HOOP dat het dan toch eindelijk een keer klaar zal zijn.

Link verwijderd door moderator 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...