Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jonge perenboom heeft wat hulp nodig

Featured Replies

Geplaatst:

Dag iedereen,

Vorig jaar een laagstam Williams perenboom geplant. 1,5 m groot.

Het ging goed tot ik ergens begin mei opmerk dat hij aangevallen werd door rupsen, bladluizen en mieren. Uiteraard alles direct manueel weggehaald, maar het kwaad was geschied, ik was er laat bij en nu staan er niet zoveel bladeren meer op dat boompje en zijn ze zo goed als allemaal opgekruld.

Hoe kan ik die boom helpen?

Meer water, minder water?

Schaduw geven in deze extreme hitte?

Meststoffen, of net niet?

Zal er later een fotoje van proberen maken.

Geplaatst:

Heb je uit pot of een kale wortel geplant? Ik vermoed dat je een jaartje groeiachterstand oploopt in hoe je het nu omschrijft, maar vind dat lastig beoordelen zonder foto. Zou je een foto kunnen uploaden zodat we het totaalbeeld van het boompje kunnen inschatten?

Water geven kan geen kwaad, afhankelijk van je grondsoort. Bij mij op klei in de moestuin is het watergeven niet of nauwelijks nodig, 10cm onder de grond is het al vochtig. Zit je op zand dan had je al mogen gieten, alles tussen zand en klei waarschijnlijk ook wel. Mest zou ik bij jonge boompjes niet zo snel geven, dat stimuleert alleen maar slappe groei waar de beestjes juist op af komen. ieder najaar een laag compost van 5-10cm om langzaam het bodemmilieu te verbeteren en daarmee de gezondheid van de boom te stimuleren is aangeraden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.