Geplaatst: 24 juni 20232 j Mijn kapucijners zien er vanaf de buitenkant prima uit, maar van binnen zien de meeste er zo uit: Een soort worm, denk ik. Welk beestje veroorzaakt dit en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Geplaatst: 25 juni 20232 j Erwtenpeulboorder? Hier al eens besproken. Mijn erwten hebben er elk jaar ook last van, Sommige jaren meer dan anders. Ik doe er verder niks tegen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 juni 20232 j Ik heb ze ook in mijn doperwten en kapucijners, aan het einde van de teelt veel meer dan in het begin. Ik gooi de erwten met rupsen of gaten eruit bij het doppen, de rest eet ik gewoon.
Geplaatst: 25 juni 20232 j Auteur Top, dank jullie wel. Ik moet gewoon eerder oogsten om de schade te beperken.
Geplaatst: 4 juli 20232 j @Flup Ik vond dit nog, misschien interessant om te lezen. Het is een oud onderzoek. Mijn Irish preans zijn dit jaar ook behoorlijk aangetast, vermoedelijk zijn de Zweedse soeperwten niet veel beter. Volgend jaar maar een erwtenkooi maken ofzo. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 4 juli 20232 j Ik had er vorig jaar ook laat van, idd erwten met worm verwijderd, rest gegeten. Dit jaar minder last omdat ik denk ik vroeger heb geoogst.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.