Lotjuuh Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 Hallo, Ik heb drie dagen geleden van een grote savooie kool voor het eerst zuurkool gemaakt. Met een rode uit erdoorheen. Bij een recept gelezen dat je de kool kunt afdekken met een buitenste blad. Daarop heb ik nog een potje met water gezet. Nu drijft er echter een wittige drab boven het koolblad. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus weet niet of dit normaal is of niet. Komt dit door de ui? Ik heb vanmiddag geprobeerd het weg te scheppen, maar het verdwijnt helemaal in het water zodra ik iets roer. Daarnaast direct een tweede vraag: moet ik dit koolblad nog vervangen na een week ofzo? Of afspoelen? Of gewoon laten zitten en de natuur z’n gang laten gaan? Hoop zo dat het lukt en lekker smaakt! Quote
fre3ke Geplaatst: 19 augustus 2023 Geplaatst: 19 augustus 2023 Het ziet er niet goed uit, maar ik kan niet zeggen wat dit voor spul is. Ik zou het niet meer eten. Heb je misschien water gebruikt in plaats van alleen zout? Quote
Lotjuuh Geplaatst: 19 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2023 Nee, al dit vocht wat je hier ziet, komt uit de kool zelf. Ik heb alleen zout gebruikt. Zou ik dit vocht er nog af kunnen gieten (met hopelijk die drab) en dan het koolblad evt vervangen en er dan nieuw zout water op kunnen gieten? De kool staat nu pas 4 dagen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.