Ciska Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 (aangepast) Mijn lijstje Voor zover ik kan bedenken, komt vast nog meer bij.. Te geef: - Zaden stokroos, roze, geel, roze rood, wit en zalmkleurig. Zijn inmiddels uitgebloeid dus weet kleuren niet, maar maak mixje - zaailingen stokrozen verassingskleuren - olifantenknoflook, dit jaar helaas geen reuze tenen maar iets kleiner. - broedbolletjes olifanten knoflook - sjalotjes om te planten in vroege voorjaar - stek bonte salie, laagblijvend soortje - zaailingen absintalsem - vijverplanten - 11 plastic koffiemelk flesjes - stapel plastic potjes, verschillende formaten ( ja was weer eens aan het opruimen en vond nog wat🙈) Gevraagd: - Egyptische ui - monbretia geel - oranje framboos, geen gele - varens (huistuinenkeukensoort) - kafferlimoen - dahlias ( welke ik nog niet heb🙈) - witte cyclaampjes (knolletjes) - zaden van rode dikwandige blokpaprika (niet de gedroogde zaden uit de supermarkt) Ruilingen: - Tanja, of knoflook en bonte salie - AC pronk: colakruid - angela: stekken stokroos verrassing welke kleur...echinacea -cupcake: rode en gele dahlia, - Mellie: roze herfstframboos, 13 euro voor frambozenboom en 3.25 voor paprikapoeder -goldfish: framboos roze, Jap. Wijnbes, longkruid en mix dahlia - appelvrouw: pot tomaten passata - jorieke: snoepgoed en granola -Arja: colakruid stek, zaden welsh onion, olifantenknoflooktenen, sjalotten Krijg: - Mellie- frambozenboom, dahlia rood/wit en paprikapoeder - cupcake: sinaasappelthijm en dahlia - goldfish: varens en kruisbessen - appelvrouw: zaden sla, en zaden allium flavium jorieke: zwartmoeskervelplantje, zwartmoeskervelzaden (voor gebruik in de keuken, en/of zaai), kummel/karwijplant, en daar ook zaadjes van, cistus roos, venkel, tijm. - Arja: iets wat misschien een Egyptische ui is 5 oktober 2023 aangepast door Ciska Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 (aangepast) In je lijstje staat nog de stek bonte salie, maar ook dat Wortel hem krijgt. Heb je nog een stekje over? Of wil je er nog eentje maken? Nog iets meer dan een maand, zou nog moeten kunnen. Ik ben serieus gek op salie. ik heb ook interesse in de olifantenknoflook - te(e)n(en) of broedbolletje(s) geen idee wat beter aanslaat. Ons vorige experiment daarmee is jammerlijk mislukt, waarschijnlijk toch verkeerde tijd van planten. Van jouw lijstje zie ik niet zo snel iets dat ik als ruil kan aanbieden. Misschien zie jij bij mij iets? 2 september 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 2 september 2023 Auteur Geplaatst: 2 september 2023 Ik had toevallig nog een stek staan...ziet er nog niet zo super florissant uit, maar lijkt wel aan te slaan. Ik maak nog wel wat stekken. Ter ruil wat babyshampoo van natusan? Gebruik het voor mijn cavias en 2 teckels🙈 als ze weer eens ergens door wat heen gerold zijn... Quote
Tanja65 Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Babyshampoo? Keek je in mijn lijstje? Wij zijn de babies echt al voorbij 😜. Maar sorry, nee, ik vind de lol van de moestuindag eigenlijk vooral het ruilen, als ik shampoo moet kopen voor jou kan ik ook gewoon zelf een saliestekje kopen bij het tuincentrum (al is dat wellicht duurder). Dan gaat het over, no hard feelings. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 3 september 2023 Auteur Geplaatst: 3 september 2023 @Tanja65 Ja ik heb inderdaad je lijstje bekeken en daar stond niets bij waar ik eigenlijk een ruil mee wil doen. Eieren hebben we zelf en doos van 30 is te veel om te verkopen. Jampotten kan ik voor niets via het werk scoren, tomaten en zaden heb ik genoeg en... salie...die passie deel ik niet echt met jou. Vind het lekker ruiken maar hoef echt geen hele tuin vol. Vandaar mijn vraag naar shampoo...restje was ook goed geweest. Maar goed...als ik jou blij kan maken met een stek van salie en broedbolletjes OF knof dan wil ik dat prima doen....geen probleem. Quote
Tanja65 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Daar maak je me zeker blij mee, dus graag. Ik houd jouw lijstje in de gaten, misschien komt er nog iets op waar ik jou een plezier mee kan doen! Het gaat echt niet om jou, en je hoeft ook niet uit te leggen waarom je de dingen van mijn lijstje niet wilt. Maar als ik de shampoo mijn huis uit doe vanwege alle troep dan staat het me tegen het vervolgens voor jou te moeten kopen. En zoals gezegd, ik vind het ruilen juist zo’n tof idee; dingen die ik over heb ruilen voor iets dat een ander over heeft. Ik kan als je het lekker vindt ook een pot eigengemaakte bramenjam voor je meenemen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 3 september 2023 Auteur Geplaatst: 3 september 2023 Snap ik helemaal hoor😊 geeft helemaal niets. Nee sorry wij eten geen jam. Maar kijk maar even. Het is ook nog geen 7 oktober he? De stek en OF knof neem ik voor je mee. Quote
Tanja65 Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 Haha ik doe mijn best, dat zie je. Er moet toch iets in mijn huis of voorraad te vinden zijn waar ik jou blij mee kan maken 😉 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Geplaatst: 4 september 2023 (aangepast) Hahaha jazeker 😊 komt vast goed...en anders voorjaar weer nieuwe kansen😉 4 september 2023 aangepast door Ciska 1 Quote
Arja Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 Ik heb misschien Egyptische ui voor je. Er groeit hier iets allium achtigs waarvan ik nog niet zeker weet wat het is. Al uitgesloten zijn sier-, knof- en bieslook en olifant. Ik heb wel belangstelling voor tenen olifantenknoflook en sjalotjes om te poten, beide alleen als je ze echt over hebt. Idem voor verrassingsstokroos, ik heb ze zelf, maar verrassende gekke kleuren zijn altijd welkom. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 5 september 2023 Geplaatst: 5 september 2023 Mag ik twee stokroos plantjes? Quote
Ciska Geplaatst: 5 september 2023 Auteur Geplaatst: 5 september 2023 @Arja Egyptische uit ziet er heel specifiek uit...geloof dat bovenin bolletjes verschijnen. Het is voor mijn kruidentuin. Heb nog wel een paar knoflooktenen over...ze zijn niet groot voor OF knof. Toch is het het wel. Sjalotjes net zo...ik neem ze naast wat zaailingen stokrozen voor je mee.. . @angelaJazeker....😊 1 Quote
Ciska Geplaatst: 11 september 2023 Auteur Geplaatst: 11 september 2023 Update: Gevraagd: zaden rode blokpaprika, liefst de dikwandige. Niet de zaden van de paprika's uit de supermarkt. Ik dacht namelijk dat ik zaden van die paprikas had gekocht en gezaaid, maar krijg hele andere paprikas aan de planten dan verwacht😳 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 Heb jij nog een stek frambozen te ruil? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 1 uur terug, Ciska zei: Update: Gevraagd: zaden rode blokpaprika, liefst de dikwandige. Niet de zaden van de paprika's uit de supermarkt. Ik dacht namelijk dat ik zaden van die paprikas had gekocht en gezaaid, maar krijg hele andere paprikas aan de planten dan verwacht😳 Waarschijnlijk had je dan een F1 soort Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Ciska Geplaatst: 11 september 2023 Auteur Geplaatst: 11 september 2023 1 uur terug, appelvrouw zei: Heb jij nog een stek frambozen te ruil? Welke? Een roze of gele? 1 Quote
Ciska Geplaatst: 11 september 2023 Auteur Geplaatst: 11 september 2023 @Tanja65 geen idee.... Had ze via een internet adres gekocht. Maar dus niet welke ik graag wilde... 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 Ja, dat blijft een risico als je via particulieren eigen oogst koopt. Ik doe dat ook regelmatig want veel goedkoper vaak (ook minder zaad maar dat vind ik meestal niet zo erg). Soms pakt dat anders uit. Was het toch een F1 of een in de war geraakt ander zaadje. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 Dank Cis. Ja ik las het ergens anders dat je frambozen kunt ruilen maar hier in je topic niet precies wat je eventueel hebt. Zijn het zomer frambozen en goede opbrengst? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 @Tanja65 nee, was geen particulier... @appelvrouw jet het zijn rode herfstframbozen, wel grote vruchten. Ooit via mtfd van GeeDee gekregen van haar ook de tip, knip de ene helft als herfst dus in najaar tot grond af en laat andere helft staan...heb je dus in zomer en herfst frambozen Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 O ja die heb ik ook gehad toen. Nee ik heb liever een soort die het vooral goed doet in de zomer dus zoek even verder, merci! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 12 september 2023 Auteur Geplaatst: 12 september 2023 Sorry, heb zelf kleine stekken van zomer frambozen...dus sowieso volgend jaar wel. Maar zijn nu nog te klein... Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 Komt wel van iemand joh maak je geen zorgen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 5 uren geleden, Ciska zei: de tip, knip de ene helft als herfst dus in najaar tot grond af en laat andere helft staan...heb je dus in zomer en herfst frambozen Zou die truc ook werken met bramen? Volop bramen hier. Manlief en kids zijn er gek op (ik helaas allergisch). Ik geloof dat ik dit ga proberen, hooguit een jaar wat minder opbrengst. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
acpronk Geplaatst: 12 september 2023 Geplaatst: 12 september 2023 @Tanja65 nee, niet met bramen omdat die altijd het tweede jaar (op het oude hout) vrucht geeft.Herfstframbozen geven ook het eerste jaar (op de nieuwe scheuten) vruchten, in de herfst. Als je de takken laat staan, dan geven de zijtakken in de zomer vrucht.Zomerframbozen geven alleen het tweede jaar vrucht, op de zijtakken (dus niet in de herfst op de nieuwe scheuten). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.