Helly Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Je gooit er ook werkelijk alles in wat je normaal gesproken niet in de compostbak of wormenbak mag doen... brood, citrusschillen, pannekoeken? , etensrestjes.. dat scheelt nog meer afval! Quote Good things come in small packages
ecocycle Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 kaas, vleesrestjes, de vangsten van de kat die op de mat achtergelaten worden, alles als het maar organisch is. Dingen die ik er niet meer in doe,mango pitten en soort gelijk, "composteerbaar" plastic , karbonade botjes, en sparerib botjes (duurt te lang) , b.v. maar kippebotjes weer wel. Gevangen slakken of andere opvreters gaat ook prima. Huisje blijft alleen wel mooi intact. Als ik iets tegen kom wat er erg "chemisch" uitziet (diverse restantjes snoep) of als het erg zout is, gooi ik het er ook niet in. Maar das meer omdat ik de compost tussen de groentes gebruik en niet teveel troep in de grond wil hebben. Ik moet er wel bij vermelden dat waar mogelijk we veel biologisch geteelde of kweekte spullen kopen. Quote
Rantje Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 Gaaf hoor die foto's!!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
ecocycle Geplaatst: 16 april 2012 Auteur Geplaatst: 16 april 2012 Bijna geen verschil............. - zelfde vensterbank (westen)- zelfde grond- zelfde soort tomaat (marmande vlees tomaat)- zelfde dag gezaaid- zelfde dagen water gehad Eentje heeft 33% wormencompost door de grond gemengd, welke zou het zijn ? Quote
ecocycle Geplaatst: 16 april 2012 Auteur Geplaatst: 16 april 2012 En de eerste foto's van de opstelling dit jaar Quote
ecocycle Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 even een update, staat nu redelijk vol geplant, schema is dankzij een over actieve merel aardig in de war geschopt, radijs, bietjes en andijvie gesneuveld (uitgegraven). Vervangen door lage balkon tomaat, en pot tomaat (red ruby). Alles 17mei geplant (tomaat, komkommer, augurk en een heleboel sla aan de stam van de tomaat/komkommer) Quote
Rantje Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Ziet er goed uit! Je kan hier: blog/ een eigen blog aanmaken!Is ook leuk voor jezelf om terug te lezen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.