Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je gooit er ook werkelijk alles in wat je normaal gesproken niet in de compostbak of wormenbak mag doen... brood, citrusschillen, pannekoeken? , etensrestjes.. dat scheelt nog meer afval!

Good things come in small packages

Geplaatst:

kaas, vleesrestjes, de vangsten van de kat die op de mat achtergelaten worden, alles als het maar organisch is. Dingen die ik er niet meer in doe,

mango pitten en soort gelijk, "composteerbaar" plastic , karbonade botjes, en sparerib botjes (duurt te lang) , b.v. maar kippebotjes weer wel.

Gevangen slakken of andere opvreters gaat ook prima. Huisje blijft alleen wel mooi intact. Als ik iets tegen kom wat er erg "chemisch" uitziet (diverse restantjes snoep) of als het erg zout is, gooi ik het er ook niet in. Maar das meer omdat ik de compost tussen de groentes gebruik en niet teveel troep in de grond wil hebben.

Ik moet er wel bij vermelden dat waar mogelijk we veel biologisch geteelde of kweekte spullen kopen.

Geplaatst:

Bijna geen verschil.............

- zelfde vensterbank (westen)

- zelfde grond

- zelfde soort tomaat (marmande vlees tomaat)

- zelfde dag gezaaid

- zelfde dagen water gehad

Eentje heeft 33% wormencompost door de grond gemengd, welke zou het zijn ?

20120412-tomaat89711334596252.jpg

• 1 maand later ...
Geplaatst:

even een update, staat nu redelijk vol geplant, schema is dankzij een over actieve merel aardig in de war geschopt, radijs, bietjes en andijvie gesneuveld (uitgegraven). Vervangen door lage balkon tomaat, en pot tomaat (red ruby). Alles 17mei geplant (tomaat, komkommer, augurk en een heleboel sla aan de stam van de tomaat/komkommer)

20120518-fotobakken23561337368053.jpg

20120518-vakjes76571337368157.jpg

20120518-tomaat59101337368180.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...