Geplaatst: 13 september 20232 j Ik kwam er in de lente dit jaar achter dat ik een bepaalde groente ook alvast in de herfst had kunnen planten. Nu weet ik niet meer welke dat is. Naast knoflook, wat kun je nog meer in de herfst planten? En dan ga ik even van uit van een normale Nederlandse winter met vrieskou.
Geplaatst: 13 september 20232 j Je bent wel erg summier met je vraag. Heb je een kas, platte bak of plastic tunneltjes, dat maakt al heel veel verschil. Er kan nu weer heel veel gezaaid en geplant worden. Zoek eens op weeuwenteelt of kijk in deze topics waar je van maand tot maand kan kijken wat je kan doen. Het zijn oude topics maar wel bruikbaar, en zelf kan je ook nog experimenteren. Ik zet heel veel onder glas/plastic voor een vroege oogst in maart/april. Vaak krijg je dan kleinere planten maar vele kleintjes maken een grote. Bijv. stekprei, bladkool, snijbiet, veldsla, wintersla, radijs, rucola, winterspinazie, uien, winterpostelein, etc. En al zal er wel eens wat mislukken, het is zeker de moeite waard om te proberen en te genieten van een vroege oogst. Succes. Kijk ook eens op mijn BLOG voor inspiratie. 13 september 20232 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.