appelvrouw Geplaatst: 21 april 2024 Geplaatst: 21 april 2024 Heerlijke krokant gebakken Indiaas gemarineerde tofu met rijst en een wortel asperge curry. Uet koriander zaad en selderijblad. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 23 april 2024 Geplaatst: 23 april 2024 Die tofu ziet er goed uit! @appelvrouw. Inderdaad lekker krokant. Gekochte asperges van gisteren vandaag restant en schillen in de soep met eigen ei en peterselie. Erna een vega ragout met heel veel daslook, peterselie en een prei uet. Ow en eigen champignons! Ha! Toch ook geinig. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 (aangepast) Morgen eten we gevulde kipfilet met ui,Boursin en spinazie uit eigen tuin 24 april 2024 aangepast door Jeanne heijmans Woordenboek 2 Quote
jootje Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 Hier de allereerste sla uit de kas! Sorry, Jorieke! 😱😉 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 Ik had vorige week ook sla uit de kas, van die plantjes van jou! Romeinse sla. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 30 april 2024 Geplaatst: 30 april 2024 Sla uet, On 4/24/2024 at 10:10 PM, Jeanne heijmans said: Morgen eten we gevulde kipfilet met ui,Boursin en spinazie uit eigen tuin Klinkt erg lekker.. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2024 Geplaatst: 30 april 2024 Asperges en eitjes uit de tuin van Jorieke met aardappeltjes uit de tuin van Anna. Gesmuld! O de peterselie erbij kwam uit eigen pot😉 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 6 mei 2024 Geplaatst: 6 mei 2024 Gister een roerbakkie met asperge en vandaag olifantenknoflook..maar dan als prei! Lekker! 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 mei 2024 Geplaatst: 8 mei 2024 Maar... ongestampt? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 8 mei 2024 Geplaatst: 8 mei 2024 Haha ja soms vind ik het lekkerder om alles te husselen en niet te stampen. Je proeft dan net wat meer de verschillende onderdelen. 1 Quote
jootje Geplaatst: 8 mei 2024 Geplaatst: 8 mei 2024 Stamper kwijt! 😊😉…maar ziet er wel heel lekker uit! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Gisteren en vandaag: gevulde druivenbladeren met een salade uet. De bladeren waren van vorig jaar en jaar ervoor. Ik heb de ton nu leeg (ja, dat was heel veel rollen) en dit jaar ga ik weer inmaken. Kan ik weer 2 jaar eten 1 Quote
Caatje Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 @Mellie, denk je dat je wellicht binnenkort tijd hebt om een kookboek te schrijven😁? Ik wacht er met smart op! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 10 mei 2024 Geplaatst: 10 mei 2024 Grinnik denk het niet @caatje. Ik heb overigens een hoekje met Turkse recepten bij recepten topic. Dat is bijna hetzelfde 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 mei 2024 Geplaatst: 12 mei 2024 Sla uit de kas van @Anna3, met ei en rauwe ham uit onze tuin. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 15 mei 2024 Geplaatst: 15 mei 2024 Peultjes! De eerste kunnen geplukt worden! 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Ik loop achter en heb al weer heel veel gegeten. Vermeldenswaardig was het jonge …soi? groen van @Jorieke123 waar we een heerlijke wok mee hebben gemaakt, samen met oesterzwammen. En gekookte aardappeltjes uit de tuin van @Anna3 met kipfilet. Ook lekkere kippensoep met wortels en een flinke hand kruiden uet. Vandaag vissoep van kabeljauw, wilde zalm en gamba’s met flink veel venkel en wortel en wat selderijknol en veel majoraan en tijm uet. Helaas heb ik geen dragonplant meer😭, moet ik snel kopen! 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Lunch: een omelet met shiitake en knoflookbloemknoppesto. En daarnet aten we de 1e Doré aardappeltjes die ik in een grote pot had staan (heel vroeg gepoot en nog een tijd in de kas gehad). De plant werd wat lelijk dus hoppa! Wel 420 gram oogst Daar aten we groene asperges en een runderworstje bij. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 20 mei 2024 Geplaatst: 20 mei 2024 (aangepast) Stamppot raapstelen (deze keer echt gestampt!) met olifantenknoflook en een paar bloeistengels van olifantenknoflook en sjalot. Erbij een cidertje wat ik gisteren kocht in Veenhuizen. 20 mei 2024 aangepast door Arja 2 Quote
Arja Geplaatst: 21 mei 2024 Geplaatst: 21 mei 2024 Kiek nou! Die ui heeft al best wel een dik uitje. En als je die naaktslak uit de andijvie haalt, is hij een stuk lekkerder. 3 Quote
Arja Geplaatst: 24 mei 2024 Geplaatst: 24 mei 2024 Uiensoep. De uien begonnen al flink dik te worden en het is erg vochtig, sommigen beginnen een beetje te rotten. Quote
Lia56 Geplaatst: 24 mei 2024 Geplaatst: 24 mei 2024 On 5/21/2024 at 6:06 PM, Arja said: En als je die naaktslak uit de andijvie haalt, is hij een stuk lekkerder De slak of de andijvie? 3 Quote
Dashbro Geplaatst: 26 mei 2024 Geplaatst: 26 mei 2024 Net een klein bakje salade gemaakt met 2 soorten (Giant Red/ Purple Frills) Bladmosterd, Wasabi blad, jong Mierikswortel blad, 3 soorten (Roodnerf, een "notige", en Eikenblad) -Rucola en fijngesnipperde zoete minitomaatjes, die laatste van de supermarkt.. Paar champignons gesneden, in kruidenboter gebakken, er nog warm door en met de boter, de tuinkruiden dressing aangelengd.. Er is een hoop bij uit de supermarkt, maar het met vers kunnen combineren is heerlijk. Zo eet ik ook graag voor het gemak een pakje minute noodles, die ik opleuk met allerlei eigen spul.. In 5 minuten klaar, maar goed vullend voor bijvoorbeeld een lange wandeling.. Soms gaat zelfs het esbit stelletje mee in de tas, en een versgeplukt boeket mee in een zakje. Heerlijk. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.