Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heerlijke krokant gebakken Indiaas gemarineerde tofu met rijst en een wortel asperge curry. Uet koriander zaad en selderijblad.

CF0B8F5A-0758-4D76-98F9-BAAC880AB189.jpeg

• Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die tofu ziet er goed uit! @appelvrouw. Inderdaad lekker krokant.

Gekochte asperges van gisteren vandaag restant en schillen in de soep met eigen ei en peterselie. Erna een vega ragout met heel veel daslook, peterselie en een prei uet. Ow en eigen champignons! Ha! Toch ook geinig.

• Like 1
Geplaatst:

Sla uet,

On 4/24/2024 at 10:10 PM, Jeanne heijmans said:

Morgen eten we gevulde kipfilet met ui,Boursin en spinazie uit eigen tuin

Klinkt erg lekker..

• Like 1
Geplaatst:

Asperges en eitjes uit de tuin van Jorieke met aardappeltjes uit de tuin van Anna.

Gesmuld!

O de peterselie erbij kwam uit eigen pot😉

• Like 2

Geplaatst:

Haha ja soms vind ik het lekkerder om alles te husselen en niet te stampen. Je proeft dan net wat meer de verschillende onderdelen. 

• Like 1
Geplaatst:

119f8c637c07affa5b35b993622e88a8.jpg

Gisteren en vandaag: gevulde druivenbladeren met een salade uet.
De bladeren waren van vorig jaar en jaar ervoor. Ik heb de ton nu leeg (ja, dat was heel veel rollen) en dit jaar ga ik weer inmaken. Kan ik weer 2 jaar eten

• Like 1
Geplaatst:

Ik loop achter en heb al weer heel veel gegeten. Vermeldenswaardig was het jonge …soi? groen van @Jorieke123 waar we een heerlijke wok mee hebben gemaakt, samen met oesterzwammen. En gekookte aardappeltjes uit de tuin van @Anna3 met kipfilet. 
Ook lekkere kippensoep met wortels en een flinke hand kruiden uet.

Vandaag vissoep van kabeljauw, wilde zalm en gamba’s met flink veel venkel en wortel en wat selderijknol en veel majoraan en tijm uet. 
Helaas heb ik geen dragonplant meer😭, moet ik snel kopen!

• Like 1

Geplaatst: (aangepast)

Stamppot raapstelen (deze keer echt gestampt!) met olifantenknoflook en een paar bloeistengels van olifantenknoflook en sjalot. Erbij een cidertje wat ik gisteren kocht in Veenhuizen.

aangepast door Arja
  • Like 2
Geplaatst:

Kiek nou! Die ui heeft al best wel een dik uitje. En als je die naaktslak uit de andijvie haalt, is hij een stuk lekkerder.

PXL_20240521_154924838.thumb.jpg.173816f00006e6d5170699feade4b989.jpg

• Like 3
Geplaatst:
On 5/21/2024 at 6:06 PM, Arja said:

En als je die naaktslak uit de andijvie haalt, is hij een stuk lekkerder

De slak of de andijvie?

• Like 3
Geplaatst:

Net een klein bakje salade gemaakt met 2 soorten (Giant Red/ Purple Frills) Bladmosterd, Wasabi blad, jong Mierikswortel blad, 3 soorten (Roodnerf, een "notige", en Eikenblad) -Rucola en fijngesnipperde zoete minitomaatjes, die laatste van de supermarkt..

Paar champignons gesneden, in kruidenboter gebakken, er nog warm door en met de boter, de tuinkruiden dressing aangelengd..

Er is een hoop bij uit de supermarkt, maar het met vers kunnen combineren is heerlijk.

Zo eet ik ook graag voor het gemak een pakje minute noodles, die ik opleuk met allerlei eigen spul.. In 5 minuten klaar, maar goed vullend voor bijvoorbeeld een lange wandeling.. Soms gaat zelfs het esbit stelletje mee in de tas, en een versgeplukt boeket mee in een zakje. Heerlijk.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...