Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024


Anna3

Aanbevolen berichten

Palmkool, spruitjes en zoete aardappel uit de oven, met yoghurt-tahine dressing.
 

Chips van palmkool, jammm :thumbup: Echt supersimpel, vierkante stukjes palmkool snijden, zonder dikke nerf, dun laagje olie erop, zout en evt kruiden als komijn erop, 10 min in de oven op 200 graden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker! Ook met boerenkool een heel erg fijn recept. Palmkool lijkt me nog wat gemakkelijker in te smeren met die platte bladeren. Samen met allerlei gekochte zaken hadden wij roomsaus met eigen kruiderij.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten eindelijk een gerecht waar @jootje mij een hele tijd terug een uitgeprint recept plus wat ingrediënten voor had gegeven: Indiase gehaktballetjes met rijst. Met eigen varkensgehakt, ui, knoflook, en tomatenpuree. Heel goed te eten! 

Gisteren een of ander prakje met pompoen en gnocchi en maïs en paprika en ham. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de tijdmachine haalde ik bietjes van afgelopen zomer. Klaargemaakt met een uitje en appel en wat kruiden, geserveerd met rijst. Er werden vingers  afgelikt, zag ik zomaar.

 

PXL_20240115_172134965.thumb.jpg.dbb8e532598cdb39666a251b60044d08.jpg

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij aten gado gado met 14 verse eitjes van eigen kippen en eigen sambal. De rest was gekocht.

De sambal was nog van vorig jaar. Was 2 eetlepels. Ik wil nu eindelijk wel aan sambal 2023 beginnen… dus die 2 eetlepels heb ik op mij bord geschept. Het was iets te heftig zeg ik maar voorzichtig. Er moest wel wat meer pindasaus en rijst bij om niet in vuur en vlam te staan de kinderen hadden wel lol.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chinees. De white sauce zelf gemaakt met eigen zooi minus witte peper en maizena.
Vriezer paddenstoeltjes en verder gekochte zaken geserveerd met eigen chilisaus en de gekochte voor de kinderen. Die is een stuk milder.

Vanavond wederom vriezerpaddenstoelen. Ik zag dat ik nog shiitake had en champignons. Ik heb een goede oogst gehad. Heb nog meerdere zakken zag ik.

Vanavond eten we de laatste pompoen met een pastinaak uit de tuin en 1 van de supermarkt met gekochte wortelen.
Met wat vega kipstukjes ga ik een soort ragout maken met veel eigen peterselie en bieslook.
Ik heb het vorige week bij vrienden gegeten en het was zo lekker dat ik het deze week nog een x eet

Alvast eet smakelijk allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...