Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024


Anna3

Aanbevolen berichten

Die ziet er lekker uit zeg!

Wij moeten dagen pasta eten, dochterlief had gisteren voor ons en 6 anderen gekookt en anderhalve kilo van mijn spelt pasta gekookt. Daar is dus echt nog veel van over, gekookte pasta zonder saus of zout ga ik echt niet weggooien.

Vandaag dus opgebakken met twee in stukken gesneden VeldGelderseschijven, een courgette, een rest taugé en een ruime hoeveelheid chiliflakes. Dat was nog helemaal niet zo gek, vooral niet omdat ik de groente en de schijven eerst had gebakken, even opzij gezet en daarna in de koekenpan de pasta bijna knapperig in goede olijfolie, dat samen was helemaal 😋

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmm, heerlijk gegeten in het kader van verjaardagseten.
Iets wat veel te lang duurt om te maken en we niet vaak eten.

b4a38d0e770b8451c3bbed42a0df603b.jpg

4 pepers van de oogst van 27/11/2023 in de saus, samen met tomatenpuree en eigen paprikapoeder. Was pittig, maar kon wat mij betreft nog wel wat pittiger. Maar durfde niet met de kinderen. Pepers zijn niet meer moeders mooiste, maar kon ook prima. Saus smaakte zoals die van me moeder jaaaa!

9e2b68c7d1db0e49c6fb59b2e49aab1a.jpg

Flat breads
f91619764cc25c266dc52412ccf86e35.jpg

De jarige wilde apfelstrudel. Dus dan komt er apfelstrudel. In de apfelstrudel zaten eigen abrikozen en jam. In de vanillesaus gingen 3 eitjes. Nog een sloot aan saus. recept was van de allerhande. Beetje ruim recept. Of misschien drinken ze er een glaasje saus bij?! Dat had de dochter in elk geval ook wel gewild

bb1a814324886a9e14589bd3882512c7.jpg

Een smakelijk avondje. Blij dat ik nu niets meer hoef.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 verschillende pizza’s met eigen saus, pesto, kruiden en een gegrilde courgette. Rest is gekocht. Ook de mozzarella en geraspte kaas.

57156ec0ea0865caf201a4c393bbf2aa.jpg

In Noorwegen aten we uit curiositeit een pizza met zalm en avocado. Wel leuk als variatie, maar niet te vaak. Is toch een beetje gek.

757a4315ad93d881aefe7a263a0f0501.jpg
3db80fbfbf6cfecacd8822687e75134c.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 maand later ...

Een noodlesoep je met postelein dat was verrassend lekker en de rest van de postelein gekregen van @Jorieke123 de laatste twee minuten  toegevoegd aan een stoof van Veldossenworstjes met pastInaak. Heerlijk! 
We hadden de laatste tijd vaker veldvlees op het menu, onder andere stamppot van andijvie met speklapjes, pasta met gehakt, pastinaak soep met balletjes en roti met kip. Nu, met Pasen maar even aan de eieren.

Ik vind het wel heerlijk dat ik in Nederland ook zoveel pastinaak kan kopen, in Frankrijk was het meer goede verse venkel, dat mis ik hier wel ik vind de venkel vaak maar oud en ook erg duur maar ik eet wel lekker veel pastinaak.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man o man wat lekker!

 

Wij eten ook lekker hoor, een bieten haring salade met Bieleman’s aardappels en idem sla. En natuurlijk met peterselie en een van de laatste potjes zoetzuur uet 

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...