boerinnetje Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 We hebben hier alles door elkaar heen lopen,kuikens, varkens,ganzen,honden.Ging hartstikke goed.kom ik zojuist in de stal om de varkens te voeren,hoor ik de varkens ongekend smakelijk smakken, ik kijk.....hebben ze een kuiken (10 weken)vermoordt en zitten m smakelijk op te eten....ik ging bijna over mijn nek...is dat normaal??? Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Dat heb ik wel vaker gehoord, varken blijft een omnivoor.ook dat eenmaal het varken smaak te pakken heeft en ""kunsje geleerd"" dat vaker gaat gebeuren Volgens mij heeft Jorieke ook wel zoiets gehad. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 oh gatver, echt??? ik wist het niet,ik was helemaal beduusd. Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ja echt, in Amerika was er sprake van een seriemoordernaar/varkensboer die lijken liet verdwijnen door ze aan zijn varkens te geven Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 hou ff op,ik durf bijna de stal niet meer in..... Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ja hoor, hier vangen ze ook bepaalde (niet alle..) hanen. En vreten ze met veren en poten op. Nu zitten ze in een grotere weide, waar sowieso amper kippen komen. Dus gaat het goed. Maar als ze zich een beetje vervelen, als de kip niet snel genoeg weg kan komen, en misschien ook wel als ze daar gewoon zin in hebben, dan pakken ze wat ze pakken kunnen Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Levende mensen doen ze niks, maar dode zullen ze blijkbaar als eetbaar zien, geen idee maar waarschijnlijk zal een wildvarken ook alles wat hij dood vindt in bos naar binnen werken.Echt griezelig is het eigenlijk niet wij zijn tenslotte ook omnivoor net als het varken. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 jawel,maar ik vreet niet een levende kip op.....nou ja,het is toch een beetje een geruststelling dat het 'normaal' is...... Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Je varken toch ook niet die heeft hem vast eerst gekilled ?, veel mensen weten ook niet dat het wroeten in de grond van varkens vooral is omdat ze graag wormen lusten.In hun varkensbrok zit vast ook de nodige eiwitten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Onze hond vrat ook een zelf gevangen kip helemaal op. De laatste tijd niet meer, ze weet dat het niet mag. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ja hoor, hier vangen ze ook bepaalde (niet alle..) hanen. Misschien een rare vraag, maar waren dit hanen die minder hoog in de pikorde stonden? Zou me zo kunnen voorstellen dat een niet-dominante haan wat minder scherp is, haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Het waren vaak juist de hanigste hanen. Ze liepen net 1 stap achter de varkens om daar van alles uit de grond te peuren nadat een varken er zijn neus in had gezet. En 1 van onze varkens zag die ene haan dan al aankomen, en joeg hem weg/op. Als zo'n haan dan net even onder een poot komt van het varken.. tja De hanen die lager in rang staan, worden vaak al weggejaagd door de 'opper haan'. De lekkerste en eerste zaadjes/beestjes zijn namelijk voor hem Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 De brutaalste juist? Haha. Dan zorgt dan wel weer voor wat pikorde roulatie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Voor straf wordt dat varken straks zelf opgegeten....eigen schuld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebel Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Echt griezelig is het eigenlijk niet wij zijn tenslotte ook omnivoor net als het varken.Ho, ho. Sommigen van ons zijn pure herbivoren hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Nee we zijn gebouwd als omnivoor, dat je geen vlees eet wil niet zeggen dat je geen omnivoor bent, dat is een mens altijd Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 ***** Is d'r hoektanden aan't zoeken ***** Blijkbaar wegge-evolueerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ligt meer aan de lengte van je darmen dan aan je gebit Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astrid Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Voor de liefhebber, je varken "killed" niet, nee baconbit begint er stukken af te bijten terwijl de kip nog leeft, uiteindelijk gaat het beest dood natuurlijk.Maar niet bv als een kat, die speelt en dood en dan eet...baconbit, vangt en bijt er gelijk een hap uit.Dat was voor de liefhebbers... Maar ja varkens doen dat, als een beest in hun "space" komt kan hij dat beest grijpen en oppeuzelen, wij hebben eens een varken gehad, ons pigfromhell die zelfs ons greep als hij de kans kreeg..en dus wat eerder naar de slager vertrok uit veiligheidsoverweging. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij verbaasd dat dit nu pas gezien wordt...varkens zijn echt niet van die lieve beestjes als soms voorgespiegeld wordt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Haha, zeg dat. Op de Veluwe eens bijna in een boom gehangen. Ze zijn niet bang voor verkeer. Als zo'n jongen op je gril komt ben je er ook niet meer. Of eens moeten rennen (met een kettingzaag) Die dieren kunnen onverschrokken zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Voor de liefhebber, je varken "killed" niet, nee baconbit begint er stukken af te bijten terwijl de kip nog leeft, uiteindelijk gaat het beest dood natuurlijk.Maar niet bv als een kat, die speelt en dood en dan eet...baconbit, vangt en bijt er gelijk een hap uit.Dat was voor de liefhebbers... Maar ja varkens doen dat, als een beest in hun "space" komt kan hij dat beest grijpen en oppeuzelen, wij hebben eens een varken gehad, ons pigfromhell die zelfs ons greep als hij de kans kreeg..en dus wat eerder naar de slager vertrok uit veiligheidsoverweging. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij verbaasd dat dit nu pas gezien wordt...varkens zijn echt niet van die lieve beestjes als soms voorgespiegeld wordt...oh hou op,ik durf bijna de stal niet meer in..... Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Nou, onze varkens die dagelijks aandacht van ons krijgen, zijn heel lief en netjes hoor. Kunnen heel zacht dingen van je aanpakken (dus zonder je hand er bij mee te happen). En als je op hun buiken gaat aaien, vallen ze om en blijven ze liggen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 ja,die van mij ook,ik kan ze gewoon aaien,maar na al die verhalen hier,vind ik het best een beetje eng.... Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Ach, je moet altijd oppassen met dieren. Schapen kunnen je de wei uit rammen, hanen kunnen het gevecht aangaan, etc. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts