potertje Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Wij hebben kort geleden (weekje of drie) Charlottes gepoot en we zijn benieuwd hoe lang het duurt voordat we de eerste koppies boven de grond kunnen zien komen. We hebben ons suf gezocht in boeken en op internet, maar precies dat wat we willen weten wordt nergens verteld. Wij zijn beginnende tuiniers en alles is nieuw voor ons, dat is juist leuk. Van heel veel soorten kun je vinden hoe lang het (uiteraard bij benadering want het blijft natuurlijk leven en variëren) ongeveer duurt voordat zaadjes opkomen en dergelijke. Maar van aardappels schijnen we het niet te mogen weten, hoe komt dat? We weten dat er twee weken verschil is als je de poters hebt voorgekiemd. Dat hebben wij niet gedaan, we hebben de kleintjes zó in de grond gestopt (wel na voorbereiding van de grond natuurlijk) en geen water gegeven, dat stond in de gebruiksaanwijzing op het kistje. Maar wat is de te verwachten tijd dat we levenstekenen mogen verwachten? Wie onthult dit grote geheim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Dat is toch verschillend hoor, ik heb ze gepoot en na 1,5 week kwamen de eerste al boven,[wel voor gekiemd] en de 2 andere volgden snel, maar een mand met charlotte, dat werd bijna 3 weken. Is gewoon wat afwachten, maar na 4 weken moet alles toch wel boven staan. succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Dat ligt aan een aantal omstandigheden. * De temperatuur buiten* Het soort grond* Hoe diep ze gepoot zijn* Al uitgelopen of nog niets van spruiten te bekennen* Het ras En al zie je boven de grond nog weinig, meestal gebeurd en onder de grond aardig wat! En omdat je ze niet hebt laten voorkiemen scheelt dat al snel 2 tot 3 weken met voorgekiemde aardappels. Dus nog even geduld! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Het duurt nog zo'n 5 weken voordat de ijsheiligen voorbij zijn dus hoe langer het duurt hoe beter. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 3 weken geleden aardappelen gepoot,vandaag stond er 2 boven de grond, Lekker ondergestop met gemaaide gras. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
potertje Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Tot mijn stomme verbazing zie ik dat de titel van mijn bericht is veranderd! Ik had als onderwerplijn genomen "Aardappels poten en dan?", wie kan er zomaar aan mijn bericht sleutelen en zelfs de titel veranderen? Dit heb ik nog op geen enkel forum meegemaakt en eerlijk gezegd word ik hier niet blij van. Mag ik een uitleg, bij voorkeur door een moderator of zo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Sorry potertje daar weet ik niets van, misschien omdat er zoveel topics waren over aardappels,ik zeg maar wat, maar kan. ik wilde zeggen dat ik de aardappels ook elke dag afdek tegen de vorst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Potertje: de moderaters zijn op dit forum erg aktief. Ze verplaatsen, corrigeren en korten in. Niet voor censuur maar voor duidelijkheid en overzicht. Ik vind het een verademing (zelfs als ik zo af en toe op de vingers getikt word) Maar ik denk dat ze zelf ook nog wel van zich laten horen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 PM verzonden. Met meerdere nieuwe topics per dag, soms over dezelfde groente, ontkomen we er niet aan om duidelijke titels te maken die de vraag zo goed als mogelijk weergeven. Zo is het voor de leden die antwoord kunnen geven op de vraag meteen duidelijk dat zij wat voor jou, als vraagsteller, kunnen betekenen. Daarnaast komt het de leesbaarheid, het overzicht in de categorie en ook het antwoord op de vraag ten goede. Het moet voor anderen (die nu of later via de zoekfunctie mogelijk dezelfde vraag hebben) in één oogopslag duidelijk zijn waar het topic over gaat. Vroeger konden we daarvoor nog wel een pm sturen bij wijziging van titel maar dat lukt niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ja dat denk ik ook, via een pb zal je best nog horen wat er precies aan de hand is. En ja ook ik ben al op mijn vingers getikt, dan plaats ik weer iets in de verkeerde topic, of er zijn er al tig van. Wees blij dat dit juist zo goed in de gaten wordt gehouden, met zoveel leden[ook al zijn ze niet allemaal actief] zou het een warboel worden. En je krijgt toch je antwoord, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts