Dorien Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Een kleine update.. :Met mijn moeder een beginnetje maken in de tuin..De aardbeien even netjes..En de vraag van de dag..Is dit rabarber? Of iets anders?
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Rabarber! JummmmmLekker veel mest op een veldje pleuren en de planten weer terug zetten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Ja rabarber heerlijk gekookt, en jam ook heerlijk heb je nooit genoeg en groeid heel makkelijk hoef je bijna niks aan te doen danalleen de bloemstelen zsm weg halen als die komen. Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 En het blad niet eten Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Maar niet zomaar weggooien, is zeer bruikbaar:- gier van maken(bladeren dagje trekken in kokend water is) goed tegen luizen of over de grond sproeien van het stuk waar je kolen plant tegen knolvoet.- Tegen knolvoet kun je ook een (stuk) blad ingraven onder het koolplantje voordat je hem plant.- Als je tegen de avond een paar bladeren op je tuin verspreid, zul je 's morgens aardig wat slakken onder het blad vinden en kun je die verwijderen (bij de buurman plaatsen oid )- Als afdekking/bescherming van braakliggend grond of de composthoop.- en anders altijd op de composthoop gooien (knip het meestal wet iets kleiner) Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Ik doe ze sowieso op de composthoop, wist niet dat er nog zoveel meer mee kon. Thanks voor de tips! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annie en stefaan Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Maar niet zomaar weggooien, is zeer bruikbaar:- gier van maken(bladeren dagje trekken in kokend water is) goed tegen luizen of over de grond sproeien van het stuk waar je kolen plant tegen knolvoet. word de gier dan zuiver gebruikt of moet je dit aanlengen met water???
Koert Geplaatst: 7 februari 2011 Geplaatst: 7 februari 2011 Verdund! 10 liter emmer vol met blad, dan kokend water er over, dagje laten staan, zeven. verdunnen 1 op 10 volwassen 1op 20 jonge plantjes. Tegen knolvoet begieten of spuiten tegen luizen(eventueel met groene zeep) spuiten Even a broken clock is right twice a day
Dorien Geplaatst: 7 februari 2011 Auteur Geplaatst: 7 februari 2011 Hee Koert, bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen!
Eva Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Maar niet zomaar weggooien, is zeer bruikbaar:- gier van maken(bladeren dagje trekken in kokend water is) goed tegen luizen of over de grond sproeien van het stuk waar je kolen plant tegen knolvoet.- Tegen knolvoet kun je ook een (stuk) blad ingraven onder het koolplantje voordat je hem plant.- Als je tegen de avond een paar bladeren op je tuin verspreid, zul je 's morgens aardig wat slakken onder het blad vinden en kun je die verwijderen (bij de buurman plaatsen oid )- Als afdekking/bescherming van braakliggend grond of de composthoop.- en anders altijd op de composthoop gooien (knip het meestal wet iets kleiner) erg nuttige info!
Dorien Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Vanochtend even de tuin in geweest..Een stuk omgespit met de spitvork, onkruid ertussenuit geplukt en de rabarber die ik vond in een grote pot in de grond gezet.Hij was met pot en al aan de grond vastgegroeid.. Hij had door de gaten van de pot heen worteltjes gemaakt..Weer een stukje netjes.. Ik wil er wel nog wat tegels in zetten zodat ik overal bij kan..
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Je kunt op Mp kijken bij gratis optehalen tegels nij je in de buurt, sommige gooien zelfs af bij je moestuin als je vraagt Players only love you when they're playing.
Dorien Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Ik heb zelf nog wat stapels tegels dus dat komt helemaal goed Ik ga denk ik zo nog even wat paprika's en tuinbonen zaaien..
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ik heb zelf nog wat stapels tegels dus dat komt helemaal goed Ik ga denk ik zo nog even wat paprika's en tuinbonen zaaien..Voor de paprika's is het vandaag en morgen een gunstige dag volgens de bd-kalender. Ik heb vorig keer al mijn peper en paprika zaadjes in tweeën gedeeld, eerste gedeelte op een slechte dag gezaaid precies 2 weken geleden, het andere deel zaai ik vandaag nog of anders morgen.Opkomst van zaad 2 weken geleden is tot nu toe niet best. Even a broken clock is right twice a day
Dorien Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Nee bij mij vallen de paprika's ook nog tegen, daarom zaai ik er wat bij..Volgens mij horen de tuinbonen er ook bij vandaag.. Omdat je er ook praktisch gezien de vrucht van eet.Máár.. morgen verandert rond 2 uur 's middags het dierenriembeeld waarin de maan staat weer, waardoor het dan weer gunstig is voor wortelplanten.. Dus nieuwe paprika's enzo voor 2 uur morgen zaaien..
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Dorien vindt je heel erg dat ik je vriendelijk uitlach om voor 2 uur nieuwe paprika te zaaien,ik heb gewoon paprika gezaaid van 2009 waneer ik zin had en vet mooie plantjes zijn opgekomen. Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Kijk maar niet hier dan:https://www.moestuinforum.nl/bd-zaaikalender-t582-20.html ga je nog harder lachen! Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ja die had ik al gelezen en ook om gelachen echt hier ben ik te nuchter voor, het hele forum lijkt zweverig als perongeluk nieuw iemand zo'n topic als eerste leest, maar geen probleem hoor iedereen mag doen wat hij wil maar ik mag er ook om lachen. Players only love you when they're playing.
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Maar kan je ook nog zien wanneer jij die vet mooie plantjes gezaait hebt, wil ik wel even vergelijken met de kalender, misschien kunnen wij dan ook nog even lachen! Even a broken clock is right twice a day
Dorien Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 Dorien vindt je heel erg dat ik je vriendelijk uitlach om voor 2 uur nieuwe paprika te zaaien,ik heb gewoon paprika gezaaid van 2009 waneer ik zin had en vet mooie plantjes zijn opgekomen. Nee hoor, geen probleem.. Ik gaf het bericht ook met een knipoog omdat ik weet dat veel van jullie het helemaal niks vinden..Maar Koert was er mee aan het experimenteren, dus dan ga ik daar wel op in.
Koert Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ik heb ze gezaaid, net als de artisjok (voor de zoveelste keer), pepers en aubergine. Even a broken clock is right twice a day
Aanbevolen berichten