Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Geplaatst: 22 mei 2012 Wat een grut he? Deze pummels zijn al groter, en hadden het net warrum! Dus hebben we even een waterballet veroorzaakt: View My Video Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 na alle verhalen hier was het leuk ze in het echt te zien . Het verbaasd me dat ze zo klein zijn. dat had ik ook..jeetje wat een minivarkentjes zeg..en ik was erg onder de indruk hoe relaxed de moeder was..dat ken ik niet van die vette zeugen hier. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marieke Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Wat een leuk filmpje Grappig dat je sommigen zo nat kan spuiten, dat willen ze hier niet, dan lopen ze schuddend weg Hier is de waterpoel ook echt onmisbaar. Ze liggen er de hele dag in en zijn super blij met een beetje vers water erbij. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Helly Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Leuk filmpje Heerlijk om te zien hoe dat grote varken zich zo kan vermaken in de modder en met een waterstraal over zich heen. Die wolvarkens vinden dat laatste toch beduidend minder prettig. Is het misschien handig om voor de varkens een soort van grote bak te maken waar water in kan blijven staan? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2012 Auteur Geplaatst: 22 mei 2012 Het nadeel van zo'n vaste bak, is dat we de varkens steeds verplaatsen. Ze gaan steeds naar nieuwe veldjes, al zouden ze hier nu wel langer zitten (tot er weer wat wordt geoogst). En het wordt nogal snel goor en groen. Deze kraan zit nu naast dat veld, dus een lekkere modderpoel is zo gemaakt. En het loopt amper weg, nu de grond zo droog is. De combi van zand en water is ook goed voor ze, Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 22 mei 2012 Geplaatst: 22 mei 2012 Ok, ik wist niet dat ze steeds moesten verhuizen. Dacht dat ze nu wel een vast stekkie hadden. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Nee, als we straks bijv. alle maïs, of koolzaad is geoogst, dan mogen de varkens de boel weer omwroeten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Het schijnt sowieso beter te zijn om varkens niet langer dan één/twee jaar op hetzelfde stuk grond te laten wonen. Dus het systeem van jullie lijkt me perfect. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Je zult daarna alleen altijd nog wel weer zelf moeten ploegen. John Seymour doet het in zijn boek zo mooi lijken alsof de varkens de boel zo ongeveer zaaiklaar voor je achterlaten Maar op sommige plekken komen ze bijv. minder, omdat ze kweekgras nou niet heeeel erg lekker vinden. En rond het huisje wordt de grond keihard omdat ze het zo aanstampen. En even vlak maken is ook geen overbodige luxe. Want aan de ene kant graven ze een gat, en dat zand komt dan op een bult. Dus het lijkt af en toe net een mijnenveld. Maar ze hebben wel goed gemest, en nog veel eetbaar spul gehad om te eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Inderdaad wij hebben hier heeel wat baantjes met de frees moeten maken voor het weer een beetje vlak was. Maar... wel minder gras wortels en minder onkruid en beetje bemest. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Bruine big laat zich niet meer goed fotograferen. Zodra je haar ergens neer zet, en dan zelf een paar passen achteruit doet voor een foto, komt ze aanhollen! Morgen is het trouwens ballen-dag voor haar broertje, en haar 3 neefjes. We zijn benieuwd..... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Nou, de beertjes zijn nu officieel borgjes geworden. En we hebben 8 balletjes in een bakje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Kan jij knikkeren straks,Kreeg Joep nog pijn in zijn buik tijdens het proces Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Nee, hij kan er tegenwoordig erg goed tegen (werd vroeger al flauw als ie een naald zag, nu kan hij bijv. de schapen zelf een behandeling tegen hoefschimmeldinges(ben de naam even kwijt...) prikken. Ik werd wel een beetje flauw Warmte, gegil (je hoeft een big maar op te tillen en hij gaat gillen...) en een scalpel vlak bij mijn hand. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Onverdoofd gedaan? Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Nouja ook weer achter de rug, zijn ze hopelijk snel vergeten. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2012 Auteur Geplaatst: 24 mei 2012 Met plaatselijke verdoving Helly. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 rotkreupel? Goed de hoeven bekappen2/3x per jaar krijgen ze geen rotkreupel!!!! Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 Het gaat goed met de kereltjes die iets minder kerel zijn nu. Net als bij katten (?) zijn de wondjes niet gehecht. Dat lijkt heel raar, maar toch gaat het goed Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 27 mei 2012 Geplaatst: 27 mei 2012 Ze helen echt verbazingwekkend snel.Eerste keer dat de da hier kwam castreren deed hij oordoppen in, ik nog heel onnozel gevraagd of dat nu echt nodig was, naderhand begreep ik het wel.Hier is Madouc, het mangalitza vrouwtje drachtig, verwacht met een maand biggen.Hoe doe jij dat Jorieke, na het werpen, doe je ze dan weer terug in de groep of houd je de zeug met biggen apart?Heb hier ook nog een kruizing duroc/bentheimer rondlopen, helaas krijgt de Garou haar niet drachtig,(hij is te klein )haar volgende ruizigheid zit er aan te komen, denk dat ik de KI man maar ga bellen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2012 Auteur Geplaatst: 27 mei 2012 Haha ja de arts had ze nog net niet nodig zei hij. Hij had ze wel om zijn nek hangen, voor het geval dat. Maar de biggen zijn aardig gewend om opgetild te worden, dus dat is al geen echt gil-moment meer. We hebben de 2 zeugen apart van elkaar, en dan ook nog eens apart van de beer en/of andere dieren. Alleen de kippen lopen bij het oudste nestje. De biggen die nu 5 weken oud zijn, zouden het wel aankunnen hoor, maar hun moeder is niet zo mobiel. En de beer gaat meteen weer lopen.. ehm.. eikelen als we haar er bij zetten. Dus we laten ze nog maar even lekker zo. We denken (of hebben goede hoop) dat onze enorme Duroc zeug nu wel bezwangerd is, door de mini wolvarken beer. Hij is pas 6 maanden oud, en is echt een heel stuk kleiner. Als hij op de puntjes van zijn tenen staat, kan hij net met zijn voorpoten op haar rug/kont staan. Dus zijn... pieletje komt tot haar knieholtes denk ik Maar ze was berig, en nu abrupt niet meer. En ze gaan ineens veel beter met elkaar om. Eerder gooide de zeug het beertje nog wel eens aan de kant. En mocht hij niet binnen slapen. En al helemaaaaal niet samen met haar eten.Maar dat gaat nu allemaal wel. Laten we het hopen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2012 Auteur Geplaatst: 29 mei 2012 Zwarte big is vanaf vanmorgen helemaal slapjes en krijgt haar oogjes amper open. Ze drinkt niet, en stribbelt niet tegen als ik haar op til (wat ze normaal wel doet... alleen Bruine big kan ik op haar rug houden als een baby )We konden om 12 uur bij de dierenarts terecht, al was het geen spreekuur (zullen de rekening wel weer krijgen... )Hij hoorde een enorm probleem aan het hart! Hij schrok dat ze al 3 weken is, want zo oud had ze met dat hart nooit kunnen worden... Vreemd Ze deed het super tot vanmorgen.Ook had ze vocht in de longen. Wat ook weer kan komen door dat hart. Ze heeft een of ander prikje gekregen (tegen het schokken? Of tegen shock? Oh ik wou dat ik dat soort dingen eens goed onthield). En nu lijkt ze wat fitter. Oh ja, ze was ook te koud. Dus ze ligt nu in haar eentje onder de lamp, de rest van de biggen kon al zonder met dit warme weer. Morgen moeten we even bellen hoe het nu gaat. Ik hoop beter, anders moet ze maar naar de biggetjes-hemel Ze ziet er nu zo zielig uit! Dat gaan we niet lopen rekken in de hoop dat het beter wordt. Want hoeveel last gaat ze blijven houden van dat hart? Ik weet het niet... Mochten we dat laten doen, dan neem ik Bruine big even mee, kan hij even luisteren naar haar hartje. Wie weet is die ook niet goed? Dat ze daarom allebei zoveel kleiner zijn.Met Bruine big gaat het verder super! Loopt me de hele tijd achterna als ik door dat gangetje moet. Met haar bekkie open, net als een vogeltje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Oke dat is echt sneu, en jammer. Quote Players only love you when they're playing.
Yola Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Ach wat sneu, helemaal na al je energie erin gestopt te hebben.Hoop dat ze het red.Heeft ze ook een ijzerinjectie gehad, dat schijnt nogal vaak een biggenprobleem te zijn, gebrek aan ijzer. Quote
Helly Geplaatst: 29 mei 2012 Geplaatst: 29 mei 2012 Ach gut wat een narigheid voor zo'n kleintje. Hopelijk heeft bruine big het niet Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.