Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatenplant met gezwel; wat is dit?

geedee

Aanbevolen berichten

Een van de coeur du boeuf tomaten vertoont plotseling (op tijd van 5 dagen ) een gezwel op de stam. De stam gaat ineens in een bocht en de kroon richt zich nu toch weer naar boven. Ik heb de plant apart gezet om verspreiding op de andere planten te voorkomen, want ik heb geen idee wat het is. Jullie misschien wél

pict2422a22811334421478.jpg

pict2420a88081334421522.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herrinder me zelfs dat jij vorig jaar in basilicum had

Is een spontaan gebeuren, dus niet altijd gebeurd het, met een oorzaak die moeilijk te vinden is bv insekten of beschadiging, kun je niks tegen doen, bv bij bandwilg is het gewild en bij bandwilg zit het erin dat het overerft.

Als het de top van je tomaat is kun je deze eruit snijden en een normale zijtakje/pluis erop laten zitten die je als hoofdtak laat uitgroeien, heb je voldoende plantjes kun je ook gewoon laten zitten en kijken wat het gaat worden met de plant, soort experiment .

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dán ga ik voor het experiment

's kijken of ik speciale coeur du bandboeuf tomaten eraan krijg

Volgens seizoen: Vleestomaat Fasciatie du Limbourg

ff gegoogeld: Er is zelfs een hele collectie van in een museum die ene meneer van der Aa heeft verzameld: 146 stuks planten met een misvorming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar 2 of 3 planten, maar de basilicum herinner ik me het beste.

Bovenop een ielig stengeltje, ging de plant na een groeipunt verder met een verdikte bandvorming van wel VIER stelen. Een paar groeipunten verder was alles weer spontaan uitgesplitst, en had ik een basilicum met vier toppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...