Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bieslook gezaaid: hoe planten en oogsten?


boerinnetje

Aanbevolen berichten

ik weet helemaal niets van tuinieren,laat ik daarmee beginnen,maar ik wil graag een moestuin.Nu hebben we bieslook voorgezaaid en dat komt nu leuk op.kan ik dat nu in de tuin zetten?(ik woon in hongarije,dus het klimaat is warmer dan in NL)

En hoe zet ik dat dan in de tuin? in zijn geheel,of uit elkaar halen?

en als ik er iets van gebruik,groeit dat dan weer aan>Want als ik een potje bieslook heb en ik knip er wat af,gaat het plantje altijd binnen een paar dagen dood....

Ik ben benieuwd.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bieslook die buiten staat loopt alweer flink uit, dus ja ik denk dat die van jou ook wel naar buiten kan.

Ik zou ze in eerste instantie als een polletje laten, tenzij je echt heel erg dicht op elkaar gezaaid hebt, dan kan je het wel wat uit elkaar halen.

Ik verjong zelf mijn bieslook eigenlijk om het jaar (de oude delen verwijderen en jonge uitlopers opnieuw inplanten). Door het seizoen heen knip ik zeker 2x tot de grond af, en dat loopt dan gewoon weer uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze idd als polletje laten, en er lekker van knippen (niet alles in 1 keer, hij moet wel wat groen houden om in leven te blijven). En dan kan je hem in de herfst een keer opgraven, en met een scherpe schep in 2-en steken. Die plant je dan weer wat verder uit elkaar. En dat kan dan in het voorjaar weer, en in de herfst, etc. Zo krijg je gauw een grote 'pol'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want als ik een potje bieslook heb en ik knip er wat af,gaat het plantje altijd binnen een paar dagen dood....

 

Supermarkt potje met bieslook?

Als je die direct in een grotere pot zet en niet binnen houd dan gaat dat meestal wel weer uitlopen na 'n tijdje

Sommige supermarkt plantjes gaan hier alweer voor het 3de jaar mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bieslook is van de jonge stengels het lekkerste, als je steeds knipt heb je ook steeds jonge stengels en automatisch geen bloemen,

maar meeste mensen laten toch bloeien dat stengels dan wat taaier zijn merken meeste mensen niet.

Bloem van bieslook is overigens ook eetbaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds knippen

Ja ik had vorig jaar zo'n dikke bos, daar was niet tegen op te eten en dus kwamen er bloemen

Was trouwens een bos uit de supermarkt met al dikke stelen, dus niks geen jonge steeltjes,

uiteindelijk bleef dat ding maar bloeien en kon ik er ook niet tegen knippen en toen heb ik die hele bos omgelegd

Nu heb ik nieuwe kleine bosjes met inderdaad een heel fijn steeltje, die zal dan dus niet zo snel bloeien want dat komt wel op

Schrijffouten onder voorbehoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...