boerinnetje Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 ik weet helemaal niets van tuinieren,laat ik daarmee beginnen,maar ik wil graag een moestuin.Nu hebben we bieslook voorgezaaid en dat komt nu leuk op.kan ik dat nu in de tuin zetten?(ik woon in hongarije,dus het klimaat is warmer dan in NL)En hoe zet ik dat dan in de tuin? in zijn geheel,of uit elkaar halen?en als ik er iets van gebruik,groeit dat dan weer aan>Want als ik een potje bieslook heb en ik knip er wat af,gaat het plantje altijd binnen een paar dagen dood.... Ik ben benieuwd. Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Mijn bieslook die buiten staat loopt alweer flink uit, dus ja ik denk dat die van jou ook wel naar buiten kan.Ik zou ze in eerste instantie als een polletje laten, tenzij je echt heel erg dicht op elkaar gezaaid hebt, dan kan je het wel wat uit elkaar halen.Ik verjong zelf mijn bieslook eigenlijk om het jaar (de oude delen verwijderen en jonge uitlopers opnieuw inplanten). Door het seizoen heen knip ik zeker 2x tot de grond af, en dat loopt dan gewoon weer uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Ik zou ze idd als polletje laten, en er lekker van knippen (niet alles in 1 keer, hij moet wel wat groen houden om in leven te blijven). En dan kan je hem in de herfst een keer opgraven, en met een scherpe schep in 2-en steken. Die plant je dan weer wat verder uit elkaar. En dat kan dan in het voorjaar weer, en in de herfst, etc. Zo krijg je gauw een grote 'pol'. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Want als ik een potje bieslook heb en ik knip er wat af,gaat het plantje altijd binnen een paar dagen dood.... Supermarkt potje met bieslook? Als je die direct in een grotere pot zet en niet binnen houd dan gaat dat meestal wel weer uitlopen na 'n tijdje Sommige supermarkt plantjes gaan hier alweer voor het 3de jaar mee Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boerinnetje Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 nou,hartelijk dank,hier kan ik wel wat mee,morgen gaan ze de grond in! Quote Hongaarse groeten van Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Heb ik ook nog een vraagje,wat doen jullie er mee als er bloei in komt?Helemaal afknippen of bloemetjes verwijderen bij gebruik? Quote Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Bieslook is van de jonge stengels het lekkerste, als je steeds knipt heb je ook steeds jonge stengels en automatisch geen bloemen,maar meeste mensen laten toch bloeien dat stengels dan wat taaier zijn merken meeste mensen niet.Bloem van bieslook is overigens ook eetbaar. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Steeds knippen Ja ik had vorig jaar zo'n dikke bos, daar was niet tegen op te eten en dus kwamen er bloemen Was trouwens een bos uit de supermarkt met al dikke stelen, dus niks geen jonge steeltjes,uiteindelijk bleef dat ding maar bloeien en kon ik er ook niet tegen knippen en toen heb ik die hele bos omgelegd Nu heb ik nieuwe kleine bosjes met inderdaad een heel fijn steeltje, die zal dan dus niet zo snel bloeien want dat komt wel op Quote Schrijffouten onder voorbehoud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 bij mij zitten er al 2 bloemen in. das wel vroeg dacht ik.makkelijk plantje. en lekker. Heerlijk dienstbaar. Stelt nauwelijks eisen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Bloemen lekker opeten , en er een paar laten zitten. Zo zaait hij zich uit, en de bloemen zijn ook gewoon mooi. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Ja,eten overal in aardappelsalade verse kaas,soep en sla met bloemen.enz. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts