RedTomato Posted May 1, 2024 Share Posted May 1, 2024 (edited) Ik heb eigenlijk wel elk voorjaar lammeren te koop en dit keer ook jaarlingen. Ze zijn van het bedreigde ras de Manx Loaghtan. Een ras met veel leuke variaties erin. Zijn zijn 2 tot zelfs 6 hoornig en hoewel er maar 1 kleurslag is, zijn er verschillende woltypes, en dit geeft een variatie aan bruintinten in gesponnen wol. Het zijn robuste, langzaam groeiende schapen, ze zijn zelfruiend, maar ik scheer ze meestal wel, anders verlies ik te veel wol. Het zijn geen kieskeurige schapen en ze eten bijna alles, al laten ze bij mij een deel van de brandnetel voor mij staan. Dit jaar heb ik 5 jaarlingen ooien (Eén 5-hoorn) ter overname Twee ooien lammeren en meerdere ramlammeren waarvan één 4-hoorn. Edited May 1, 2024 by RedTomato 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 14, 2024 Share Posted May 14, 2024 Mooie beesten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts