Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een eeuwigmoesplant, vorig jaar geplant.
Dit ging goed (heb er zelfs een goede stek van kunnen nemen) maar vanaf dit jaar loopt het mis.

Eerst werd hij aangevallen door vogels? Dan heb ik er een kooitje over gezet van kippengaas. Dan kwam er een slakkenplaag en nu zit hij vol, maar dan ook VOL met bladluizen. De koolvlieglarve heb ik volgens mij ook al zien wriemelen en volgens mij zal er ook nog wel het koolwitje passeren?

Is dit überhaupt een plant die kan overleven zonder een insectengaas? (Als ik dat erover moet spannen gaat de plant weg denk ik want van mijn vaste planten verwacht ik dat ze zo overleven.)

Hebben jullie tips voor mij, informatie, ervaringen?

veel groetjes,

De Soete

Geplaatst:

Hier lusten de duiven en de slakken ook wel een hapje eeuwig moes. Mijn planten zien er ook niet uit 😄

Ik heb er vorige week drie stekken vanaf gehaald, die er inmiddels weer wat frisser bijstaan, dus ik ga er vanuit dat ze wortels aanmaken. 

Hier is nog een eeuwig moes topic op dit forum.

• Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...